Professorship of Educational Science with Specialisation in School Pedagogy: Inclusive Education (Prof. Urton)

StatusOrganisation is active
Address
Bispinghof 5/6
48143 Münster
Germany

Publications

Kluge, Jacquelin; Quante, Alina; Schledjewski, Jana; Schnepel, Susanne; Grosche, Michael ; (2026)
In: Gresch, Cornelia ; Schmitt, M.; Grosche, Micheal ; Böhme, K.; Labsch, A. ; Külker, L. (eds.), Inklusion in der Sekundarstufe I in Deutschland35-68WiesbadenSpringer VS. doi:10.1007/978-3-658-48603-7_2
Research article (book contribution) | Peer reviewed | Published
Klemp, G.; Urton, K.; Krull, J.; Bosch, J.; Wilbert, J. (2025)
In: International Journal of Educational Research Open8100442. doi:10.1016/j.ijedro.2025.100442
Research article (journal) | Peer reviewed | Published
Sturm, T. & Urton, K. (2025)
Review article (book contribution) | Peer reviewed | Published
Domsch, H.; Ufermann, L. & Urton, K. (2025)
Review article (book contribution) | Published
Urton, K. (2025)
Review article (book contribution) | Peer reviewed | Published
Show all publications (115)

Projects

Duration: 01/04/2023 - 31/12/2027 | 2nd Funding period
Funded by: North Rhine-Westfalian Ministry of School and Further Education, Federal Ministry of Research, Technology and Space
Type of project: Participation in federally funded joint project
Duration: 01/09/2022 - 31/08/2023
Funded by: Stiftung Innovation in der Hochschullehre - Förderprogramm Freiraum
Type of project: Individual project
Duration: since 01/01/2021
Funded by: Kreis Mettmann
Type of project: Project carried out outside the University of Münster
Duration: since 01/08/2020
Funded by: Stiftung Wohlfahrtspflege NRW
Type of project: Project carried out outside the University of Münster
Duration: 01/01/2018 - 31/12/2027
Funded by: Federal Ministry of Research, Technology and Space
Type of project: Main federally funded joint project

Vorträge

Gemeinsam unterrichten? Eine Mixed-Methods-Studie zur Kooperation von Grundschullehrkräften und Sonderpädagog:innen in inklusiven Settings
Quante, Alina (06/05/2025)
Forschungskolloquium „Unterrichts- und Professionsforschung“ von Prof. Dr. Martin Rothland, Universität Münster
Type of talk: scientific talk
Enhancing Pre-Service Teachers' Visual Analysis Skills for Single-Case Experimental Designs: The Role of Trend and Slope Effect
Bosch, Jannis; Lüke, Timo; Steiner, Theresa M.; Wilbert, Jürgen (02/09/2024)
EARLI SIG 15 conference 2024, Valencia
Type of talk: scientific talk
Tägliches Wohlbefinden im Unterricht und das Erleben von Autonomie, Kompetenz und Sozialer Eingebundenheit – Eine Intensive Longitudinal Study in der…
Klemp, Gesa (08/06/2024)
AESF Frühjahrstagung, Zürich
Type of talk: scientific talk
Welche schulischen Rahmenbedingungen und individuellen Lehrkraftmerkmale unterstützen die kokonstruktive Kooperation von Regelschul- und sonderpädagogischen…
Kluge, Jacquelin; Quante, Alina; Schledjewski, Janine; Schnepel, Susanne; Grosche, Michael; (19/03/2024)
Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Universität Potsdam
Type of talk: scientific talk
Was bedeutet Wohlbefinden für Grundschüler*innen? - Die kindliche Wahrnehmung der psychologischen Grundbedürfnisse Autonomie, Kompetenz und soziale…
Klemp, Gesa (15/09/2023)
Jahrestagung AEPF 2023, Potsdam
Type of talk: scientific talk
Show all talks (12)

Parent organisational units