Umweltbildung und Naturerfahrungen in der Schule – Konzepte, Forschungsbefunde und Entwicklungsperspektiven

Basic data of the doctoral examination procedure

Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster
Period of time01/10/2010 - 28/07/2021
Statuscompleted
CandidateDiekmann, Marius
Doctoral subjectErziehungswissenschaft
Doctoral degreeDr. phil.
Awarded byDepartment 06 - Education and Social Studies
SupervisorsGruehn, Sabine; Bonsen, Martin

Promovend*in an der Universität Münster

Diekmann, Marius
Department I: School Education and General Teaching

Supervision at the University of Münster

Bonsen, Martin
Professur für Empirische Schulforschung/Schul- und Unterrichtsentwicklung (Prof. Bonsen)
Gruehn, Sabine
Professur für Schultheorie/Schulforschung (Prof. Gruehn)

Projects in which the doctoral examination procedure takes/took place

Duration: 17/12/2009 - 31/12/2013
Funded by: Dr. Gustav Bauckloh Foundation
Type of project: Individual project

Publications resulting from doctoral examination procedure

Diekmann, Marius (2023)
In: Haider, Michael; Böhme, Richard; Gebauer, Susanne; Gößinger, Christian; Munser-Kiefer, Meike; Rank, Astrid (eds.), Nachhaltige Bildung in der Grundschule. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.
Type of Publication: Research article (book contribution)
Diekmann Marius (2022)
Hildesheim: Georg Olms Verlag.
Type of Publication: Book (monograph)
Diekmann Marius, Gruehn Sabine (2012)
In: Hellmich Frank, Förster Sabrina, Hoya Fabian (eds.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule: Bilanz und Perspektiven. Jahrbuch Grundschulforschung, Bd. 16.. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Type of Publication: Research article (book contribution)