Umweltbildung in der Ganztags(grund)schule

Diekmann Marius, Gruehn Sabine

Research article (book contribution)

Details about the publication

EditorsHellmich Frank, Förster Sabrina, Hoya Fabian
Book titleBedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule: Bilanz und Perspektiven. Jahrbuch Grundschulforschung, Bd. 16.
Page range265-268
PublisherVS Verlag für Sozialwissenschaften
Place of publicationWiesbaden
StatusPublished
Release year2012
Language in which the publication is writtenGerman
DOI10.1007/978-3-531-19137-9_51

Authors from the University of Münster

Diekmann, Marius
Department I: School Education and General Teaching
Institute of Educational Sciences (IfE)
Gruehn, Sabine
Professur für Schultheorie/Schulforschung (Prof. Gruehn)

Projects the publication originates from

Duration: 17/12/2009 - 31/12/2013
Funded by: Dr. Gustav Bauckloh Foundation
Type of project: Individual project

Vorträge zur Publikation

Umweltbildung in der Ganztags(grund)schule
Diekmann, Marius; Gruehn, Sabine (22/09/2011)
20. Jahrestagung der Kommission "Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe" der Deutschen Gesellschaft für…, Universität Paderborn
Type of talk: scientific talk

Promotionen, aus denen die Publikation resultiert

Umweltbildung und Naturerfahrungen in der Schule – Konzepte, Forschungsbefunde und Entwicklungsperspektiven
Candidate: Diekmann, Marius | Supervisors: Gruehn, Sabine; Bonsen, Martin
Period of time: 01/10/2010 - 28/07/2021
Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster