Arithmetische Basiskompetenzen stärken: Stellenwerte mit dem Zehnereinmaleins erkunden und verstehen im inklusiven Unterricht der Klassen 3 bis 6. Unterrichtsinhalte mit Mathe inklusiv

Basic data for this talk

Type of talkpractical talk
Name der VortragendenDahlhues, Ann Kathrin; Geppert, Katja; Nührenbörger, Marcus, Raßbach, Annika; Schnepel, Susanne
Date of talk26/02/2025
Talk languageGerman

Information about the event

Name of the event"Mathe inklusiv mit PIKAS"-Tagung 2025
Event locationDortmund

Abstract

KeywordsZehnereinmaleins; Stellenwerte; inklusiver Unterricht; Basiskompetenzen; Primarstufe; Sekundarstufe I

Speakers from the University of Münster

Dahlhues, Ann Kathrin
Professorship of mathematics education with focus on special needs education (Prof. Schnepel)
Nührenbörger, Marcus
Professorship of didactics of mathematics with the focus on inclusion (Prof. Nührenbörger)
Raßbach, Annika Sofia
Professorship of didactics of mathematics with the focus on inclusion (Prof. Nührenbörger)
Schnepel, Susanne
Professorship of mathematics education with focus on special needs education (Prof. Schnepel)