Dealing with Diversity. Kompetenter Umgang mit Heterogenität durch reflektierte Praxiserfahrung. Maßnahmen im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung (QLB) an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster

Kürten, R.; Böswald, V.; Tilke, F.; Wess, R.; Greefrath, G.; Höveler, K.; Schukajlow, S.

Research article (journal) | Peer reviewed

Details about the publication

JournalMitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Volume108
Page range39-44
StatusPublished
Release year2020
Language in which the publication is writtenGerman
Link to the full texthttps://ojs.didaktik-der-mathematik.de/index.php/mgdm/article/view/926
KeywordsHeterogenität; Diversität; Reflektierte Praxis; Qualitätsoffensive Lehrerbildung

Authors from the University of Münster

Böswald, Valentin
Professur für Didaktik der Mathematik/Sekundarstufe I (Prof. Schukajlow-Wasjutinski)
Greefrath, Gilbert
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)
Höveler, Karina
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Höveler)
Kürten, Ronja
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)
Schukajlow-Wasjutinski, Stanislaw
Professur für Didaktik der Mathematik/Sekundarstufe I (Prof. Schukajlow-Wasjutinski)
Tilke, Franziska
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Höveler)
Wess, Raphael
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)