Academic Education | |
2019 - 2023 | Promotionsstudium in Didaktik der Mathematik an der WWU Münster |
2017 - 2019 | Studium im Master of Education (Gym/Ges) Mathematik und Kath. Religionslehre an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
2013 - 2017 | Studium im 2-Fach-Bachelor Mathematik und Kath. Religionslehre an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
2003 - 2012 | Allgemeine Hochschulreife |
Work Experience | |
since 07/2019 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
Böswald, Valentin (2023) Münster: (no publisher available). Type of Publication: Thesis (doctoral or post-doctoral) | |
Böswald, Valentin; Schukajlow, Stanislaw (2022) In: ZDM - Mathematics Education, 2022 Type of Publication: Research article (journal) | |
Böswald, Valentin; Schukajlow, Stanislaw (2022) In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy. HAL:hal-03753483. Type of Publication: Research article in digital collection (conference) | |
Heiderich, Sabrina; Böswald, Valentin (2021) In: Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 110 Type of Publication: Research article (journal) | |
Kürten, R.; Böswald, V.; Tilke, F.; Wess, R.; Greefrath, G.; Höveler, K.; Schukajlow, S. (2020) In: Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 108 Type of Publication: Research article (journal) |
Duration: 01/07/2019 - 31/12/2023 | 2nd Funding period Funded by: BMBF - Qualitätsoffensive Lehrerbildung Type of project: Participation in BMBF-joint project | |
Duration: 01/04/2016 - 30/06/2019 | 1st Funding period Funded by: BMBF - Qualitätsoffensive Lehrerbildung Type of project: Participation in BMBF-joint project |
Textverstehen und Blickbewegungen: Zwei Studien zur Rolle der Fragestellung bei Modellierungsaufgaben Böswald, Valentin; Schukajlow, Stanislaw (28/10/2022) Arbeitskreis Empirische Bildungsforschung, Münster Type of talk: scientific talk | |
Verstehen Schüler*innen Modellierungsaufgaben besser, wenn sie die Fragestellung schon kennen? Böswald, Valentin; Schukajlow, Stanislaw (02/09/2022) 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am Main Type of talk: scientific talk | |
Reading comprehension and modelling problems: Does it matter
where the question is placed? Böswald Valentin; Schukajlow, Stanislaw (02/02/2022) 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Freie Universität Bozen-Bolzano, Italien Type of talk: scientific talk | |
Effekte der Position der Fragestellung auf das Textverstehen bei Modellierungsaufgaben Böswald, Valentin; Schukajlow, Stanislaw (30/09/2020) GDM-Onlinetagung 2020, Würzburg Type of talk: scientific talk |
Die Rolle der Position der Fragestellung beim Textverstehen von mathematischen Modellierungsaufgaben. Zwei empirische Studien mit Befragung und Eye-Tracking… Candidate: Böswald, Valentin | Supervisors: Schukajlow, Stanislaw | Reviewers: Schukajlow, Stanislaw; Dutke, Stephan Period of time: 01/07/2019 - 29/06/2023 Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster |