Academic Education | |
since 11/2015 | Promotionsstudium an der WWU Münster |
10/2014 - 09/2015 | Masterstudium Lehramt Grundschule mit den Fächern Deutsch, Sachunterricht, Mathematik Didaktik, Universität Münster |
10/2010 - 09/2013 | Bachelorstudium Lehramt KiJu G mit den Fächern Deutsch, Sachunterricht, Mathematik Didaktik, Universität Münster |
Work Experience | |
11/2015 - 03/2020 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik des Sachunterrichts der WWU Münster |
Functions and Memberships | |
since 2017 | European Science Education Research Association (ESERA) |
since 2015 | Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts (GDSU) |
since 2015 | Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) |
Grimm, H., Möller., K. (2019) In: M. Knörzer, L. Förster, U. Franz, A. Hartinger (eds.), Forschendes Lernen im Sachunterricht. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. Type of Publication: Research article (book contribution) | |
Grimm, Hanna; Todorova, Maria; Möller, Kornelia (2019) In: Maurer, Christian (eds.), Naturwissnschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. (no publisher available). Type of Publication: Research article in edited proceedings (conference) | |
Grimm, H., Robisch, C. & Möller, K. (2018) In: C. Maurer (eds.), Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht - normative und empirische Dimensionen. Regensburg: Selbstverlag / Eigenverlag. Type of Publication: Research article (book contribution) | |
Grimm, H., Robisch, C. & Möller, K. (2018) In: U. Franz, H. Giest, A. Hartinger, A. Heinrich-Dönges & B. Reinhoffer (eds.), Handeln im Sachunterricht. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. Type of Publication: Research article (book contribution) | |
Grimm, H., Robisch, C. & Möller K. (2018) In: O. Finlayson, E. McLoughlin, S. Erduran & P. Childs (eds.), Research, Practice and Collaboration in Science Education (Proceedings of ESERA 2017). Dublin: Dublin City University. Type of Publication: Research article (book contribution) |
Duration: 01/01/2013 - 31/07/2018 | 2nd Funding period Funded by: DFG - Individual Grants Programme Type of project: Individual project |
Schülervorstellungen verändern durch das Fördern adäquaten Shclussfolgerns? Grimm Hanna, Möller Kornelia (08/03/2019) GDSU Jahrestagung , Leuphana Universität Lüneburg Type of talk: scientific talk | |
Gelingt die Förderung hypothesenbezogener Schlussfolgerungen bei heterogenen Lernvoraussetzungen durch den Einsatz von Scaffolding? Eine latente… Grimm, Hanna; Edelsbrunner, Peter; Möller, Kornelia (27/02/2019) GEBF , Köln Type of talk: scientific talk | |
Verändern von Präkonzepten durch adäquates Schlussfolgern? Grimm, Hanna; Todorova, Maria; Möller, Kornelia (20/09/2018) GDCP Jahhrestagung , IPN Kiel Type of talk: scientific talk | |
Lässt sich das hypothesenbezogene Schlussfolgern auch in heterogenen Lerngruppen fördern? Grimm, Hanna; Robisch, Christin; Möller, Kornelia (08/03/2018) GDSU-Jahrestagung, TU Dresden Type of talk: scientific talk | |
Förderung des Schlussfolgerns bei heterogenen Lernvoraussetzungen Grimm, Hanna; Robisch, Christin; Möller, Kornelia (21/09/2017) GDCP Jahrestagung, Universität Regensburg Type of talk: scientific talk |
Posterpreis der GDSU-Jahrestagung 2020 (1.Platz) Awarded by: GDSU Award given to: Grimm, Hanna; Möller, Kornelia Announced at: 07/03/2020 | Date of awarding: 07/03/2020 Type of distinction: Research award or other distinction | |
Faraday-Preis Awarded by: Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts (GDSU) Award given to: Grimm, Hanna Date of awarding: 15/03/2017 Type of distinction: Research award or other distinction |