Akademische Ausbildung | |
seit 10/2009 | Promotionsstudium an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
10/2003 - 05/2009 | Studium der Psychologie (Diplom) an der Universität Trier und der Westfälischen-Wilhelms Universität Münster |
Kienhues, D., Thomm, E., & Bromme, R. (2018) In: Fischer F., Chinn C., Engelmann K., & Osborne J. (Hrsg.), Scientific Reasoning and Argumentation: Domain-Specific and Domain-General Aspects. London: Taylor & Francis. Art der Publikation: Forschungsartikel (Buchbeitrag) | |
Thomm, E., Barzilai, S., & Bromme, R. (2017) In: Learning and Instruction, 52 Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Stadtler, M., Winter, S., Scharrer, L., Thomm, E., Krämer, N. & Bromme,
R. (2017) In: Psychologische Rundschau, 68(3) Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Bromme, R. & Thomm, E. (2016) In: Cognitive Science, 40 Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Who knows? Explaining impacts on the assessment of our own knowledge and of the knowledge of experts Bromme, R., Thomm, E., & Ratermann, K. (2016) In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 30 Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) |
Laufzeit: 01.08.2011 - 31.07.2013 | 2. Förderperiode Gefördert durch: DFG - Schwerpunktprogramm Art des Projekts: Teilprojekt in DFG-Verbund koordiniert an der Universität Münster | |
Laufzeit: 01.08.2009 - 31.07.2011 | 1. Förderperiode Gefördert durch: DFG - Schwerpunktprogramm Art des Projekts: Teilprojekt in DFG-Verbund koordiniert an der Universität Münster |
What is a good source? How a scientific source’s characteristics shape laypersons’ evaluation of source and claim credibility Scharrer L, Thomm E, Stadtler M, Bromme R (15.08.2021) Paper presented at the Annual Meeting of the Society for Text and Discourse (ST&D), virtual Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
Explaining expert disagreement. Examining the impact of expert characteristics and epistemic perspectives in conflict explanations
Thomm, E., Barzilai, S., & Bromme, R. (10.10.2018) Paper presented at the joint meeting of the EARLI SIGs 'Inquiry Learning' and 'Argumentation, Dialogue and Reasoning', Jerusalem Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
How Multiple Layers of Specificity Influence Reasoning in Science Argument Evaluation Kienhues, D., Thomm, E. & Bromme, R. (07.07.2016) Workshop 'Interplay of Domain-Specific and Domain-General Aspects of Scientific Reasoning and Argumentation Skills', Center for Advanced Studies, Ludwig-Maximilians-Universität München, München, Deutschland Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
How does source information shape laypeople’s interpretation of science conflicts? Examining the interplay of sourcing, conflict explanation and evaluation Thomm, Eva & Bromme, Rainer (23.10.2015) Paper presented at the workshop of the Multiple Documents Literacy Group, University of Oslo, Norwegen Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag |
Whom to ask? Judging the pertinence of experts within Internet search for science based information (Arbeitstitel) Promovend*in: Thomm, Eva | Betreuer*innen: Bromme, Rainer Zeitraum: 01.10.2009 - heute Promotionsverfahren erfolgt(e) an: Promotionsverfahren an der Universität Münster |