Förderung der mehrperspektivischen professionellen Wahrnehmung von Klassenführung und Lernunterstützung im naturwissenschaftlichen Sachunterricht: Ein digitales, videobasiertes Lernmodul für (angehende) Lehrpersonen

Zucker, V., Lehmkuhl, A., Janeczko, J., Junker, R., Holodynski, M., Meschede, N.

Research article (journal) | Peer reviewed

Details about the publication

JournalHerausforderung Lehrer*innenbildung (HLZ)
Volume7
Issue1
Page range147-166
StatusPublished
Release year2024
Language in which the publication is writtenGerman
DOI10.11576/hlz-6393
Link to the full texthttps://www.herausforderung-lehrerinnenbildung.de/index.php/hlz/article/view/6393
Keywordsprofessionelle Wahrnehmung, Klassenführung, Lernunterstützung, Lernmodul

Authors from the University of Münster

Janeczko, Jennifer Maria
nsitute for Psychologie in Education and Instruction
Lehmkuhl, Alena Anna
Department for didactics and teaching general science
Meschede, Nicola
Professorship of scientific elementary and primary education
Zucker, Verena
Department for didactics and teaching general science