Henrike Mentel

Current affiliations

  • Professorship for Intervention and Evaluation in Education (Prof. Souvignier)

Publications

Mentel H., Förster N., Forthmann B., Souvignier E. (2024)
In: Teaching and Teacher Education, 141
Type of Publication: Research article (journal)
Mentel, Henrike; Ehlert, Mareike; Souvignier, Elmar; Förster, Natalie (2024)
In: European Journal of Teacher Education, -
Type of Publication: Research article (journal)
Mentel, Henrike; Aust, Larissa; Ehlert, Mareike; Thomas, Laura; Souvignier, Elmar (2022)
In: Steins, Gisela; Spinath, Birgit; Dutke, Stephan; Roth, Marcus; Limbourg, Maria (eds.), Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht. Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln. Wiesbaden: Springer.
Type of Publication: Review article (book contribution)
Mentel, H., Förster, N., Ehlert, M., Thomas, L., & Souvignier, E. (2022)
In: Krämer, M., Dutke, S., Bintz, G., & Lindhaus, M. (eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation. Düren: Shaker Verlag.
Type of Publication: Research article (book contribution)

Talks

From theory to practice: Implementing differentiated reading instruction in everyday school life from the perspective of dosage
Förster, Natalie; Mentel, Henrike; Ehlert, Mareike; Forthmann, Boris; Souvignier, Elmar (02/03/2023)
Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung , Duisburg-Essen
Type of talk: scientific talk
Promoting evidence-based teaching
Mentel, Henrike; Förster, Natalie; Ehlert, Mareike; Forthmann, Boris; Souvignier, Elmar (28/05/2022)
Tagung für Psychologiedidaktik und Evaluation, Münster
Type of talk: scientific talk