Academic Education | |
since 2022 | Sophie-Scholl-Gesamtschule, Hamm (Westf.) |
2018 - 2022 | Promotionsstudium in Didaktik der Mathematik an der WWU Münster, angestrebter Abschluss Dr. phil. |
2017 - 2018 | Vorbereitungsdienst für das 2. Staatsexamen: Mathematik und Sozialwissenschaften, Zentrum für schulpraktische Lehrerausbildung, Münster Geschwister-Scholl-Gymnasium Kinderhaus, Münster |
2015 - 2017 | Master of Education: Mathematik und Sozialwissenschaften an der WWU Münster |
2012 - 2015 | Zwei-Fach-Bachelor (Bachelor of Arts): Ökonomie an der WWU Münster |
2011 - 2015 | Zwei-Fach-Bachelor (Bachelor of Arts): Mathematik an der WWU Münster |
Ay I, Tobschall J (2022) In: Schürmann U, Greefrath G (eds.), Modellieren im Mathematikunterricht. Fachdidaktische Erkenntnisse und Handlungsempfehlungen für die Sekundarstufe I und II. Bielefeld: wbv Publikation. Type of Publication: Research article (book contribution) | |
Ay, Ilja (2022) In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bolzano, Italy. Type of Publication: Research article in digital collection (conference) | |
Ay I, Mahler N, Greefrath G (2021) In: Inprasitha M, Changsri N, Boonsena N (eds.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2). Khon Kaen, Thailand: Selbstverlag / Eigenverlag. Type of Publication: Research article in edited proceedings (conference) | |
Ay I, Ostkirchen F (2021) In: Leung F K S, Stillman G A, Kaiser G, Wong K L (eds.), Mathematical Modelling Education in East and West. Cham: Springer VDI Verlag. Type of Publication: Research article (book contribution) | |
Ay, I, Brnic, M & Jedtke, E (2020) Type of Publication: Other scientific publication |
Duration: 01/08/2020 - 31/07/2022 | 3rd Funding period Funded by: Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen – Wissenschaftliche Einrichtung der Länder an der Humboldt-Universität zu Berlin e.V. Type of project: Individual project | |
Diversity in Modelling (DiMo+) Duration: 01/01/2019 - 31/08/2022 Type of project: Own resources project | |
Duration: 01/08/2018 - 31/07/2020 | 2nd Funding period Funded by: Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen – Wissenschaftliche Einrichtung der Länder an der Humboldt-Universität zu Berlin e.V. Type of project: Individual project |
Realitätsbezogene Mathematikaufgaben aus der Perspektive von Bourdieus Habitus Ay, Ilja (14/03/2022) 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Bremen Type of talk: scientific talk | |
Social (in)equality through mathematical modelling? – Results of a case study Ay, Ilja (04/02/2022) 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen Type of talk: scientific talk | |
Ein Gespür für den Umgang mit Schätzaufgaben – Bourdieus Spiel-Sinn im Fokus Ay, Ilja (14/09/2021) Sektionstagung empirische Bildungsforschung 2021, Johannes Gutenberg-Universität Mainz Type of talk: scientific talk | |
Family Background and Mathematical Modelling - Results of the German National Assessment Study Ay, Ilja (22/07/2021) PME 44, Khon Kaen University, Thailand Type of talk: scientific talk | |
Mathematisches Modellieren vor dem Hintergrund sozialer Herkunft Ay, Ilja (29/09/2020) 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Onlinetagung), Würzburg Type of talk: scientific talk |
Soziale Herkunft und mathematisches Modellieren. Eine empirische Untersuchung von Modellierungsprozessen sozial benachteiligter und begünstigter Schüler:innen Candidate: Ay, Ilja | Supervisors: Greefrath, Gilbert; Buchholtz, Nils | Reviewers: Greefrath, Gilbert; Buchholtz, Nils Period of time: 18/07/2022 - 11/10/2022 Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster |