Dipl. - Psych. Monja Thiebach

No current affiliations available for this person. The person is no longer active at the university.

Curriculum Vitae (CV)

  • Netzbasierte Wissenskommunikation
  • Argumentation(-sfähigkeit)
  • Computervermiteltes kollaboratives Lernen
  • Perspektivenübernahme

Academic Education

since 10/2013Promotionsvorhaben im Rahmen des DFG Schwerpunktprogramms 1409 "Wissenschaft und Öffentlichkeit" an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster, Thema: "Die Rolle von Perspektivenübernahme im Diskurs: Untersuchungen zur Kommunikation über wissenschaftsbezogene Informationen"
10/2006 - 03/2012Psychologie-Studium (Diplom), Universität zu Köln [Diplomarbeit: "Was will ich einmal werden? - Die Bedeutung von akademischem Selbstkonzept und familiären Hintergrundvariablen für die Berufswahlpräferenzen nach Gottfredson am Ende der Sekundarstufe I"]

Work Experience

since 10/2013Wissenschaftliche Mitarbeiterin im DFG-geförderten Projekt "Umgang mit wissenschaftsbezogenen Informationen im Online-Diskurs" im Rahmen des DFG Schwerpunktprogramms 1409 "Wissenschaft und Öffentlichkeit"
08/2012 - 09/2013Wissenschaftliche Mitarbeiterin des Zentrums für Hochschullehre, WWU Münster

Functions and Memberships

since 2012Deutsche Gesellschaft für Psychologie (DGPs)

Publications

Mayweg-Paus E, Thiebach M, Jucks R, (2016)
In: International Journal of Educational Research, 79
Type of Publication: Research article (journal)
Thiebach M, Mayweg-Paus E, Jucks R, (2016)
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, German Journal of Educational Psychologier, 2016(30(2-3))
Type of Publication: Research article (journal)
Thiebach M, Mayweg-Paus E, Jucks R. (2015)
In: European Journal of Psychology of Education, 2015
Type of Publication: Research article (journal)
Thiebach M, Mayweg-Paus E, Jucks R (2014)
In: 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum, Deutschland, .
Type of Publication: Abstract in digital collection (conference)
Thiebach M, Mayweg-Paus E, Jucks R (2014)
In: 6th Biennial Meeting of the EARLI SiG Metacognition, Istanbul, Turkey, .
Type of Publication: Abstract in digital collection (conference)
Show all publications

Projects

Duration: 01/10/2013 - 30/09/2015 | 2nd Funding period
Funded by: DFG - Priority Programme
Type of project: Subproject in DFG-joint project hosted at University of Münster
Duration: 01/10/2011 - 30/09/2016 | 1st Funding period
Funded by: Federal Ministry of Education and Research
Type of project: Participation in BMBF-joint project

Talks

Better ask critically! A training in critical argumentation for pre-service teacher
Mayweg-Paus, E., Thiebach, M. & Jucks, R. (29/08/2017)
the Biennial Conference Earli, Tampere, Finnland.
Type of talk: scientific talk
Any questions? – Training critical questioning in argumentative discourse
Thiebach, M., Mayweg-Paus, E. & Jucks R (18/07/2016)
Twenty-Sixth Annual Meeting of the Society for Text and Discourse, Kassel
Type of talk: scientific talk
„Das mag sein, aber …!“ - Die Rolle von kritischem Hinterfragen und Elaborieren im argumentativen Diskurs
Thiebach, M., Mayweg-Paus, E. & Jucks, R. (16/09/2015)
15. Tagung der Fachgruppe Pädagpgische Psychologie, Kassel
Type of talk: scientific talk
Markers of Tentativeness as a Hint to Fragile and Conflicting Evidence: A Study on Argumentation about Computer Use in Childhood
Thiebach, M., Paus, E., & Jucks, R. (29/05/2015)
24rd Annual Meeting of the Society for Text & Discourse, Chicago, IL, USA.


Type of talk: scientific talk
This information looks credible! On the role of hedges for assessing the strength of an argument
Thiebach, M., Paus, E., & Jucks, R. (27/08/2014)
EARLI SiG Metacognition, Istanbul, Türkei
Type of talk: scientific talk
Show all talks