Academic Education | |
05/2014 - 10/2015 | 2. Staatsexamen für das Lehramt an Grundschulen, ZfsL Düsseldorf |
10/2010 - 07/2015 | Promotion zum Dr. paed., Westfälische Wilhelms-Universität Münster |
10/2009 - 09/2010 | Master of Education - Schwerpunkt Grundschule, Westfälische Wilhelms-Universität Münster |
04/2006 - 09/2009 | Bachelor KiJu - Schwerpunkt Grundschule , Westfälische Wilhelms-Universität Münster |
Work Experience | |
since 06/2017 | Akademische Rätin, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Institut für Didaktik des Sachunterrichts |
since 11/2015 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Seminar für Didaktik des Sachunterrichts |
05/2014 - 10/2015 | Lehramtsanwärterin, ZfsL Düsseldorf |
04/2013 - 04/2014 | Schreiben der Dissertation |
10/2010 - 03/2013 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Seminar für Didaktik des Sachunterricht |
Functions and Memberships | |
since 2010 | Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft (GEW) |
since 2010 | Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts (GDSU) |
Grimm, H., Robisch, C. & Möller, K. (2018) In: C. Maurer (eds.), Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht - normative und empirische Dimensionen, 320-323. Regensburg: Selbstverlag / Eigenverlag. doi:10.25656/01:15495 Research article (book contribution) | Published | |
Grimm, H., Robisch, C. & Möller, K. (2018) In: U. Franz, H. Giest, A. Hartinger, A. Heinrich-Dönges & B. Reinhoffer (eds.), Handeln im Sachunterricht, 109-116. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. Research article (book contribution) | Published | |
Grimm, H., Robisch, C. & Möller K. (2018) In: O. Finlayson, E. McLoughlin, S. Erduran & P. Childs (eds.), Research, Practice and Collaboration in Science Education (Proceedings of ESERA 2017), 971-979. Dublin: Dublin City University. Research article (book contribution) | Published | |
Grimm, H., Robisch, C. & Möller K. (2018) In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 11(2), 349-363. doi:10.1007/s42278-018-0019-z Research article (journal) | Peer reviewed | Published | |
Robisch, C., Tröbst, S. & Möller, K. (2014) In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7, 88-101. Research article (journal) | Peer reviewed | Published |
Duration: 01/01/2013 - 31/07/2018 | 2nd Funding period Funded by: DFG - Individual Grants Programme Type of project: Individual project | |
Duration: 01/10/2010 - 30/09/2012 Funded by: DFG - Individual Grants Programme Type of project: Individual project |
Fostering deductive reasoning in heterogeneous settings Grimm, Hanna; Robisch, Christin; Möller, Kornelia (21/09/2017) GDCP Jahrestagung, Universität Regensburg Type of talk: scientific talk | |
How to foster reasoning about truth-values in inquiry-based science education? Grimm, Hanna; Robisch, Christin; Möller, Kornelia (13/03/2017) GEBF Jahrestagung, Universität Heidelberg Type of talk: scientific talk | |
Fostering reasoning about truth-values in inquiry-based gerneral studies Grimm, Hanna; Robisch, Christin; Möller, Kornelia (10/03/2017) GDSU-Jahrestagung, PH Weingarten Type of talk: scientific talk | |
Fostering reasoning about truth-values in general studies Grimm, Hanna; Robisch, Christin; Möller, Kornelia (27/10/2016) Wissenschaftsorientiertes Lernen im Sachunterricht, PH Salzburg Type of talk: scientific talk | |
Fostering reasoning about truth-values in inquiry-based primary science education Robisch, Christin; Möller, Kornelia; Grimm, Hanna (27/09/2016) DGfE-Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik, Bielefeld Type of talk: scientific talk |
Fostering hypothetico-deductive reasoning in contexts of primary science education Candidate: Robisch, Christin | Supervisors: Möller, Kornelia; Tröbst, Steffen; Hardy Ilonca Period of time: 01/10/2010 - 01/12/2014 Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster |