Critical Thinking as the Key to Transformative Education in Schools [Kritisches Denken als Schlüssel zu einer transformativen Bildung in Schulen]

Rott, David; Kohnen, Marcus; Fischer, Christian

Übersichtsartikel (Buchbeitrag) | Peer reviewed

Zusammenfassung

It is imperative that educational institutions equip young people with the tools to navigate the complexities of a globalized world and engage in transformative processes that will enable them to actively shape the future. Critical thinking is a pivotal element in transformative education, where decisions that promote sustainable action are implemented. The Critical Thinking School Model (CTSM) exemplifies these interconnections and elucidates strategies for integrating critical thinking into the educational curriculum.

Details zur Publikation

Herausgeber*innenSternberg, R.J.; Niu, W.
Buchtitel Critical Thinking Across Disciplines, Vol. 1
Seitenbereich143-170
VerlagPalgrave Macmillan
ErscheinungsortCham
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2025
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
ISBN978-3-031-82643-6
DOI10.1007/978-3-031-82644-3_6
Link zum Volltexthttps://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-82644-3_6#chapter-info
StichwörterKritisches Denken; Transformatives Lernen; Nachhaltigkeit;

Autor*innen der Universität Münster

Fischer, Christian
Internationales Centrum für Begabungsforschung (ICBF)
Kohnen, Marcus
Zentrum für Interdisziplinäre Nachhaltigkeitsforschung (ZIN)
Rott, David
Professur für Begabungsforschung/Individuelle Förderung (Prof. Fischer)
Institut für Erziehungswissenschaft (IfE)
Zentrum für Interdisziplinäre Nachhaltigkeitsforschung (ZIN)