Katrin Peltzer

Aktuelle Zugehörigkeiten

  • Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Mehrsprachigkeit und Bildung (Prof. Busse)

Publikationen

Peltzer, K.; Lira Lorca, A.; Krause, U-M.; Busse, V. (2024)
In: Learning and Instruction, 92
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (2023)
In: WRAB 2023 - Writing Research Across Borders, Trondheim, Norwegen.
Art der Publikation: Poster
Busse, Vera; Peltzer, Katrin (2023)
In: Hunter, Ann-Marie (Hrsg.), Diversity and inclusion in English language education. New York: Routledge.
Art der Publikation: Forschungsartikel (Buchbeitrag)
Peltzer, K., Siekmann, L., Parr, J., Busse, V. (2022)
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Peltzer, Katrin; Siekmann, Lea; Parr, Judy; Busse, Vera (2022)
In: DGfE-Kongress, Online, Deutschland.
Art der Publikation: Poster

Vorträge

Effects of formative feedback on argumentative writing in English and cross-linguistic transfer to German
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (11.09.2024)
AEPF Conference 2024, Osnabrück, Germany
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Welche Einstellungen haben mehrsprachige Schüler*innen der Jahrgangsstufe 9 gegenüber der Mehrsprachigkeitspolitik der EU? Eine qualitative Inhaltsanalyse…
Kops, Maxime; Peltzer, Katrin; Busse, Vera (04.09.2024)
Sprach(en)politik in Deutschland - Perspektiven auf Sprachminderheiten- und Mehrsprachigkeitskonstellationen, Mannheim, Deutschland
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Effects of rubric and exemplar feedback on argumentative writing in English and cross-linguistic transfer to German: An intervention study at secondary school
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (03.09.2024)
Future Education Conference 2024 - Empowering Learners for Tomorrow, Graz, Austria
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
The impact of peer feedback and self-assessment on cognitive and motivational aspects of writing
Lira Lorca, Alina; Peltzer, Katrin; Busse, Vera; Krause, Ulrike-Marie (28.06.2024)
EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) SIG 12 Writing - Biennial Conference (Paris…, Paris, France
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
What are the effects of different types of formative feedback on argumentative writing quality in English and German? A randomized controlled intervention…
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (27.06.2024)
EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) SIG 12 Writing - Biennial Conference (Paris…, Paris, France
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Alle Vorträge anzeigen

Promotionen

Promoting argumentative writing in adolescent EFL learners: An intervention study on the effects of individualized and standardized formative feedback
Promovend*in: Peltzer, Katrin | Betreuer*innen: Busse, Vera
Zeitraum: 01.06.2021 - 01.12.2024
Promotionsverfahren erfolgt(e) an: Promotionsverfahren an der Universität Münster