Peltzer, K.; Lira Lorca, A.; Krause, U-M.; Busse, V. (2024) In: Learning and Instruction, 92 Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (2023) In: WRAB 2023 - Writing Research Across Borders, Trondheim, Norwegen. Art der Publikation: Poster | |
Busse, Vera; Peltzer, Katrin (2023) In: Hunter, Ann-Marie (Hrsg.), Diversity and inclusion in English language education. New York: Routledge. Art der Publikation: Forschungsartikel (Buchbeitrag) | |
Peltzer, K., Siekmann, L., Parr, J., Busse, V. (2022) In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25 Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Peltzer, Katrin; Siekmann, Lea; Parr, Judy; Busse, Vera (2022) In: DGfE-Kongress, Online, Deutschland. Art der Publikation: Poster |
Effects of formative feedback on argumentative writing in English and cross-linguistic transfer to German Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (11.09.2024) AEPF Conference 2024, Osnabrück, Germany Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
Welche Einstellungen haben mehrsprachige Schüler*innen der Jahrgangsstufe 9 gegenüber der Mehrsprachigkeitspolitik der EU? Eine qualitative Inhaltsanalyse… Kops, Maxime; Peltzer, Katrin; Busse, Vera (04.09.2024) Sprach(en)politik in Deutschland - Perspektiven auf Sprachminderheiten- und Mehrsprachigkeitskonstellationen, Mannheim, Deutschland Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
Effects of rubric and exemplar feedback on argumentative writing in English and cross-linguistic transfer to German: An intervention study at secondary school Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (03.09.2024) Future Education Conference 2024 - Empowering Learners for Tomorrow, Graz, Austria Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
The impact of peer feedback and self-assessment on cognitive and motivational aspects of writing Lira Lorca, Alina; Peltzer, Katrin; Busse, Vera; Krause, Ulrike-Marie (28.06.2024) EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) SIG 12 Writing - Biennial Conference (Paris…, Paris, France Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
What are the effects of different types of formative feedback on argumentative writing quality in English and German? A randomized controlled intervention… Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (27.06.2024) EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) SIG 12 Writing - Biennial Conference (Paris…, Paris, France Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag |
Promoting argumentative writing in adolescent EFL learners: An intervention study on the effects of individualized and standardized formative feedback Promovend*in: Peltzer, Katrin | Betreuer*innen: Busse, Vera Zeitraum: 01.06.2021 - 01.12.2024 Promotionsverfahren erfolgt(e) an: Promotionsverfahren an der Universität Münster |