Katrin Peltzer

Aktuelle Zugehörigkeiten

  • Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Mehrsprachigkeit und Bildung (Prof. Busse)

Publikationen

Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Graham, Steve; Busse, Vera (2025)
In: Reading and Writing, Online First
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Graham, Steve; Panadero, Ernesto; Busse, Vera (2025)
In: Reading and Writing, Online First
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Peltzer, K.; Lira Lorca, A.; Krause, U-M.; Busse, V. (2024)
In: Learning and Instruction, 92
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Lira Lorca, Alina; Peltzer, Katrin; Busse, Vera; Krause, Ulrike-Marie (2024)
In: JoSch - Journal für Schreibwissenschaft, 15(1)
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (2023)
In: WRAB 2023 - Writing Research Across Borders, Trondheim, Norwegen.
Art der Publikation: Poster
Alle Publikationen anzeigen

Vorträge

Effects of structured formative peer feedback and self-assessment on argumentative writing in EFL
Lira Lorca, Alina; Peltzer, Katrin; Busse, Vera; Krause, Ulrike-Marie (29.08.2025)
EARLI 2025, Graz, Austria
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
How to support different writers: Effects of feedback on argumentative writing and motivation 
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Graham, Steve; Panadero, Ernesto; Busse, Vera (25.08.2025)
EARLI 2025, Graz, Austria
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Can feedback on English argumentative writing also improve writing in German? An exploration of cross-linguistic transfer
Peltzer, Katrin; Busse, Vera (09.06.2025)
15th International Symposium on Bilingualism, San Sebastian
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Differential effects of formative feedback on argumentative writing and affective-motivational variables among less-proficient writers
Peltzer, Katrin; Graham, Steve; Busse, Vera (28.01.2025)
GEBF Tagung 2025, Mannheim, Deutschland
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Effects of formative feedback on argumentative writing in English and cross-linguistic transfer to German
Peltzer, Katrin; Lira Lorca, Alina; Krause, Ulrike-Marie; Busse, Vera (11.09.2024)
AEPF Conference 2024, Osnabrück, Germany
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Alle Vorträge anzeigen

Promotionen

Promoting argumentative writing in adolescent EFL learners: An intervention study on the effects of individualized and standardized formative feedback
Promovend*in: Peltzer, Katrin | Betreuer*innen: Busse, Vera
Zeitraum: 01.06.2021 - 01.12.2024
Promotionsverfahren erfolgt(e) an: Promotionsverfahren an der Universität Münster