Fehrmann, R.; Baalmann, A.; Grosse, A.; Herrmann, L.
Research article (journal) | Peer reviewedFür einen reflektierten Umgang mit digitalen Technologien sind Kompetenzen im kritischen Denken und algorithmisch orientierten Problemlösen elementar. Hier wird ein Modul zum Thema Weg~Zeit-Diagramme präsentiert, in dem der Roboter Ozobot als Lernmedium eingesetzt wird.
Fehrmann, Raphael | Professur für Grundschulpädagogik (Prof. Zeinz) Institute of Educational Sciences (IfE) Center of Interdisciplinary Sustainability Research (ZIN) |
Duration: since 01/01/2020 Funded by: Universitätsgesellschaft Münster e.V. Type of project: Individual project |
How do pre-service teachers rate their professional digital competence? - An intervention study for the promotion of professional digital competence with a… Candidate: Fehrmann, Raphael M. Ed. | Supervisors: Professor Dr. Horst Zeinz; Professor Dr. Ferdinand Stebner (UOS) | Reviewers: Professor Dr. Horst Zeinz; Professor Dr. Ferdinand Stebner Period of time: 01/09/2019 - 10/10/2023 Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster |