Mit dem Ozobot zur Schule – Der Einsatz von Bildungsrobotik für Problemlösen und kritisches Denken

Fehrmann, R.; Baalmann, A.; Grosse, A.; Herrmann, L.

Research article (journal) | Peer reviewed

Abstract

Für einen reflektierten Umgang mit digitalen Technologien sind Kompetenzen im kritischen Denken und algorithmisch orientierten Problemlösen elementar. Hier wird ein Modul zum Thema Weg~Zeit-Diagramme präsentiert, in dem der Roboter Ozobot als Lernmedium eingesetzt wird.

Details about the publication

JournalSchulmagazin 5-10 (smag)
Volume3-4
Page range36-42
StatusPublished
Release year2024
Language in which the publication is writtenGerman
Link to the full texthttps://go.rfehrmann.de/2024d
KeywordsAlgorithmen; Computational Thinking; Lernroboter; Schule

Authors from the University of Münster

Fehrmann, Raphael
Professur für Grundschulpädagogik (Prof. Zeinz)
Institute of Educational Sciences (IfE)
Center of Interdisciplinary Sustainability Research (ZIN)

Projects the publication originates from

Duration: since 01/01/2020
Funded by: Universitätsgesellschaft Münster e.V.
Type of project: Individual project

Promotionen, aus denen die Publikation resultiert

How do pre-service teachers rate their professional digital competence? - An intervention study for the promotion of professional digital competence with a…
Candidate: Fehrmann, Raphael M. Ed. | Supervisors: Professor Dr. Horst Zeinz; Professor Dr. Ferdinand Stebner (UOS) | Reviewers: Professor Dr. Horst Zeinz; Professor Dr. Ferdinand Stebner
Period of time: 01/09/2019 - 10/10/2023
Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster