Computational Thinking durch Coding-Aktivitäten erwerben - Wie durch den Einsatz von Lernrobotern Problemlösekompetenz und Kreativität in Settings der Kinder- und Jugendarbeit bzw. in (Ganztags-)Schulen gefördert werden können

Fehrmann, R.

Research article (book contribution) | Peer reviewed

Abstract

Details about the publication

EditorsStaats, M.; Schwering, H.
Book titleInstrumentarien für ein gutes, gelingend(er)es Leben - Ideen, Impulse und Instrumente für die Praxis und Lehre
Page range136-140
PublisherBeltz Juventa
Place of publicationWeinheim
StatusPublished
Release year2025 (15/05/2025)
Link to the full texthttps://go.rfehrmann.de/2025f
KeywordsProblemlösekompetenz; Computational Thinking; Lernroboter; Ozobot; digitale Bildung

Authors from the University of Münster

Fehrmann, Raphael
Professur für Grundschulpädagogik (Prof. Zeinz)
Institute of Educational Sciences (IfE)
Center of Interdisciplinary Sustainability Research (ZIN)

Projects the publication originates from

Duration: since 01/01/2020
Funded by: Universitätsgesellschaft Münster e.V.
Type of project: Individual project

Promotionen, aus denen die Publikation resultiert

How do pre-service teachers rate their professional digital competence? - An intervention study for the promotion of professional digital competence with a…
Candidate: Fehrmann, Raphael M. Ed. | Supervisors: Professor Dr. Horst Zeinz; Professor Dr. Ferdinand Stebner (UOS) | Reviewers: Professor Dr. Horst Zeinz; Professor Dr. Ferdinand Stebner
Period of time: 01/09/2019 - 10/10/2023
Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster