DGS-Einführung mit oder ohne Kontext? - GeoGebra als Grundlage für digitale Modellierungskompetenzen

Back, A.; Greefrath, G.; Schukajlow, S.

Research article in edited proceedings (conference) | Peer reviewed

Abstract

Details about the publication

PublisherEbers, P.; Rösken, F.; Barzel, B.; Büchter, A.; Schacht, F.; Scherer, P.
Book titleBeiträge zum Mathematikunterricht 2024
Page range553-556
Publishing companyVerlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Place of publicationMünster
StatusPublished
Release year2024
Language in which the publication is writtenGerman
Conference57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Essen, Germany
DOI10.17877/DE290R-24679
KeywordsTechnologie; GeoGebra

Authors from the University of Münster

Back, Andreas
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)
Greefrath, Gilbert
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)
Schukajlow-Wasjutinski, Stanislaw
Professur für Didaktik der Mathematik/Sekundarstufe I (Prof. Schukajlow-Wasjutinski)