Zur differenziellen Teilnahme von Jungen und Mädchen an mathematischen Förderprojekten

Tiedke, A.; Auhagen, W.; Dexel, T.

Research article in edited proceedings (conference) | Peer reviewed

Abstract

Der Beitrag untersucht, welche Faktoren die Teilnahme von Jungen und Mädchen an mathematischen Förderprojekten beeinflussen.

Details about the publication

PublisherIDMI-Primar, Goethe-Universität Frankfurt
Book titleBeiträge zum Mathematikunterricht 2022
Page range445-448
Publishing companyVerlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Place of publicationMünster
StatusPublished
Release year2023
Language in which the publication is writtenGerman
Conference56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am Main, Germany
ISBN978-3-95987-207-2
DOI10.37626/GA9783959872089.0
Link to the full texthttps://eldorado.tu-dortmund.de/server/api/core/bitstreams/b9846be5-9ad1-492f-8d9a-31fc11d8bf91/content
KeywordsTeilnahme; Jungen und Mädchen; mathematische Förderprojekte

Authors from the University of Münster

Dexel, Timo
Junior professorship of educational science with the focus on didactics and school research in inclusive education (Prof. Dexel)
Neuenfeldt, Andrea
Junior professorship of educational science with the focus on didactics and school research in inclusive education (Prof. Dexel)