Besondere Schwierigkeiten beim Mathematiklernen – Eindrücke zu Risikofaktoren aus Fallstudien

Tiedke, A.; Benölken, R.; Dexel, T.

Research article (book contribution) | Peer reviewed

Details about the publication

PublisherBerlinger, N.; Dexel, T.
Book titleMathematisches Tätigsein ist vielfältig – Begabungsfördernder Mathematikunterricht für alle Kinder
Page range70-85
Publishing companyVerlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Place of publicationMünster
Title of seriesDiversität und Inklusion im Kontext mathematischer Lehr-Lernprozesse
Volume of series8
StatusPublished
Release year2023
Language in which the publication is writtenGerman
ISBN978-3-95987-261-4
DOI10.17879/78968646682
KeywordsBesondere Schwierigkeiten beim Mathematiklernen; Einzelfallstudien; Risikofaktoren; Lehr-Lern-Labor

Authors from the University of Münster

Dexel, Timo
Junior professorship of educational science with the focus on didactics and school research in inclusive education (Prof. Dexel)
Neuenfeldt, Andrea
Junior professorship of educational science with the focus on didactics and school research in inclusive education (Prof. Dexel)