Dr. Nina Berlinger

Current affiliations

  • Institute for Basic and Inclusive Mathematics Education (GIMB)

Curriculum Vitae (CV)

  • Inklusiver Mathematikunterricht
  • Mathematische Begabungen im Grundschulalter

Publications

Benölken, R.; Dexel, T.; Berlinger, N. (2019)
In: Veber, M.; Benölken, R.; Pfitzner, R. (eds.), Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidaktiken. Münster: Waxmann.
Type of Publication: Research article (book contribution)
Benölken, R.; Veber, M.; Berlinger, N. (2019)
In: (eds.), . (no publisher available).
Type of Publication: Research article in edited proceedings (conference)
Benölken, R.; Veber, M.; Berlinger, N. (2018)
In: MNU Journal, .
Type of Publication: Research article (journal)
Berlinger, N.; Brüning, A. (2018)
In: ÖZBF (eds.), Wege in der Begabungsförderung in Mathematik. (no publisher available).
Type of Publication: Research article (book contribution)
Berlinger, N.; Brüning, A. (2018)
In: ÖZBF (eds.), Wege in der Begabungsförderung in Mathematik. (no publisher available).
Type of Publication: Research article (book contribution)
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Projects

Duration: since 12/11/2006
Funded by: Donator/Sponsor, International Center for the Study of Giftedness
Type of project: Individual project

Talks

Aufgabenformate in Talentdomänen – Erkennen und Fördern von mathematischer Begabung
Berlinger, N. (19/06/2020)
ECHA Blockseminar, Münster
Type of talk: practical talk
Inklusiver Mathematikunterricht – Grundlegende Ideen und didaktische Ansätze
Berlinger, N.; Benölken, R. (17/06/2017)
Nachbereitungsseminars der GHRPraxisphase , Universität Hildesheim
Type of talk: scientific talk
Natürliche Differenzierung im Mathematikunterricht: Offene, substanzielle Problemfelder
Berlinger, N.; Dexel, T. (13/05/2017)
"Experte Individuelle Förderung", Landeskompetenzzentrum für individuelle Förderung
Type of talk: practical talk
Inklusiver Grundschulmathematikunterricht – Chancen und Herausforderungen für die erste Phase der Lehrer*innenbildung
Veber, M.; Benölken, R.; Berlinger, N. (28/09/2016)
25. Jahrestagung der DGfE Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe, Bielefeld, Deutschland
Type of talk: scientific talk
Mathematikunterricht in inklusiven Zeiten – Chancen für die erste Phase der Lehrer*innenbildung
Veber, M.; Benölken, R.; Berlinger, N. (20/09/2016)
AEPF 2016, Rostock, Deutschland
Type of talk: scientific talk
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Doctorates

Die Bedeutung des räumlichen Vorstellungsvermögens für mathematische Begabungen bei Grundschulkindern - Theoretische Grundlegung und empirische Untersuchungen
Candidate: Berlinger, Nina | Supervisors: Käpnick, Friedhelm; Fischer, Christian
Period of time: until 11/03/2015
Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster