Academic Education | |
2019 - 2021 | Zweites Staatsexamen für das Lehramt Gym/Ges mit den Fächern Mathematik und Deutsch |
2015 - 2019 | Promotionsstudium in der Didaktik der Mathematik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
2013 - 2015 | Studium im Master of Education (Gym/Ges) mit den Fächern Mathematik und Deutsch an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
2010 - 2013 | Studium im 2-Fach-Bachelor Mathematik und Germanistik an der Westfälischen-Wilhelms-Universität Münster |
2001 - 2010 | Allgemeine Hochschulreife am Heisenberggymnasium in Gladbeck |
Work Experience | |
since 2021 | Studienrätin im Hochschuldienst an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
04/2024 - 09/2024 | Vertretungsprofessorin an der Universität Paderborn |
2019 - 2021 | Lehramtsanwärterin am Gymnasium Johanneum, Ostbevern (ZfsL Münster) |
2015 - 2019 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
Kirsten, K.; Greefrath, G. (2024) In: International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 10(2) Type of Publication: Research article (journal) | |
Wirth, Laura; Kirsten, Katharina; Serpé, Christian; Greefrath, Gilbert (2024) In: Liebendörfer, Michael; Schmitz, Angela; Biehler, Rolf (eds.), Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln. Kassel: Selbstverlag / Eigenverlag. Type of Publication: Research article in edited proceedings (conference) | |
Kirsten, Katharina; Greefrath, Gilbert; Emmrich, Rico (2024) In: Faggiano, E.; Clark-Wilson, A.; Tabach, M.; Weigand, H.-G. (eds.), Proceedings of the 14th ERME Topic Conference. Bari: HAL. Type of Publication: Research article in edited proceedings (conference) | |
Wirth, L; Kirsten, K; Serpé, C; Greefrath, G (2024) In: Frontiers in Education, 9 Type of Publication: Research article (journal) | |
Wirth, L; Kirsten, K; Serpé, C; Greefrath, G (2024) In: Ebers, P; Rösken, F; Barzel, B; Büchter, A; Schacht, F; Scherer, P (eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik.. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. Type of Publication: Research article in edited proceedings (conference) |
Duration: 01/10/2015 - 31/10/2019 Type of project: Own resources project | |
Unterstützungsangebote zum Lehren und Lernen von Mathematik (Learning Center) Duration: 01/10/2014 - 31/12/2022 Type of project: Own resources project |
Vorkenntnisse von Erstsemesterstudierenden – eine Langzeitanalyse am Fachbereich Elektro- und Informationstechnik der FH Aachen Greefrath, Gilbert; Hoever, Georg; Kirsten, Katharina (16/11/2024) Herbst-Kolloquium zur Hochchulmathematikdidaktik, Tübingen Type of talk: scientific talk | |
Technology-based vs. paper-pencil: Mode effects in large-scale assessments Kirsten, Katharina; Greefrath, Gilbert; Emmrich, Rico (06/09/2024) MATHEMATICS EDUCATION IN THE DIGITAL AGE 4 (MEDA4), Bari Type of talk: scientific talk | |
Instructional videos on proofs: Undergraduates' viewing strategies and their relation to proof comprehension
Wirth, Laura; Kirsten, Katharina; Greefrath, Gilbert (13/07/2024) 15th International Congress on Mathematical Education, Sydney Type of talk: scientific talk | |
All different or all the same? Characteristics of first-year students in different study programs Kirsten, Katharina; Greefrath, Gilbert (13/07/2024) 15th International Congress on Mathematical Education, Sydney Type of talk: scientific talk | |
Example-usage for proof construction Kirsten, Katharina; Silke Neuhaus-Eckhardt (12/07/2024) 15th International Congress on Mathematical Education, Sydney Type of talk: scientific talk |
Beweisprozesse von Studierenden - Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zu Prozessverläufen und phasenspezifischen Aktivitäten Candidate: Kirsten, Katharina | Supervisors: Greefrath, Gilbert; Ufer, Stefan Period of time: until 11/05/2020 Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster |