Professionellen Wahrnehmung von Lehramtsstudierenden zum gemeinsamen Lernen im inklusiven Mathematikunterricht

Buddenberg, Heike; Höveler, Karina; Tilke, Franziska

Conference report (book contribution) | Peer reviewed

Details about the publication

PublisherIDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt
Book title Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Page range637-640
Publishing companyVerlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Place of publicationMünster
StatusPublished
Release year2023
Conference56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Goethe-Universität Frankfurt, Germany
DOI10.37626/GA9783959872089.0
KeywordsProfessionelle Wahrnehmung; Inklusiver Mathematikunterricht; Grundschullehramtsstudierende

Authors from the University of Münster

Buddenberg, Heike
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Höveler)
Höveler, Karina
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Höveler)
Tilke, Franziska
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Höveler)