„4 + 10 sind 14. 3 + 11 sind auch 14, weil das ist ja hier einer weniger und da einer mehr“ Vom Entdecken mathematischer Muster zum Nutzen mathematischer Strukturen als Rechenstrategie

Tilke, Franziska; Höveler, Karina

Research article (book contribution) | Peer reviewed

Details about the publication

PublisherMarion Gutzmann, Ursula Carle
Book titleAnfangsunterricht - Willkommen in der Schule!
Page range181-199
Publishing companyGrundschulverband
Place of publicationFrankfurt am Main
Title of seriesBeiträge zur Reform der Grundschule
Volume of series154
StatusPublished
Release year2022
Language in which the publication is writtenGerman
ISBN978-3-941649-33-0
KeywordsKonstanzeigenschaften; Mathematikunterricht; Grundschule; Mathematikdidaktik

Authors from the University of Münster

Höveler, Karina
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Höveler)
Tilke, Franziska
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Höveler)