„Mir geht es darum, gerade zwischen diesen beiden Modalitäten zu arbeiten” (Judith Butler). Rekonstruktionen zum Zusammenhang und zur Anerkennung von universeller und heterogener VulnerabilitätOpen Access

Balzer, Nicole; Küper, Judith

Research article (book contribution)

Abstract

Details about the publication

EditorsMüller,Thomas; Schreier, Pascal
Book titleAuffallend verletzt!? Vulnerabilität und Vulneranz als Themen der Pädagogik bei Verhaltensstörungen
Page range171-183
PublisherKarl Alber
Place of publicationBaden-Baden
Title of seriesVulnerabilität, Vulneranz, Resilienz
Volume of series3
StatusPublished
Release year2025
Language in which the publication is writtenGerman
DOI10.5771/9783495990759
Link to the full texthttp://www.nomos-elibrary.de/index.php?doi=10.5771/9783495990759
KeywordsVulnerabilität, Anerkennung, Heterogenität, Gleichheit

Authors from the University of Münster

Balzer, Nicole
Professur für Allgemeine Erziehungswissenschaft (Prof. Bellmann)
Küper-Tamayar, Judith
Professur für Allgemeine Erziehungswissenschaft (Prof. Bellmann)
Arbeitsbereich Allgemeine und Historische Erziehungswissenschaft
Institute of Educational Sciences (IfE)
Professorship for educational science with the focus on technical didactics of educational theory (Prof. Schützenmeister)