„Das ist doch Modulo-Rechnen, oder?“ - Ein erprobtes Aufgabenfeld für Sechst- und Siebtklässlerinnen und -klässler zum Rechnen mit Resten im Münsteraner Projekt „Mathe für kleine Asse“

Ehrlich, N.

Research article in edited proceedings (conference)

Details about the publication

EditorsFischer, C.; Fischer-Ontrup, C.; Käpnick, F., Mönks, F. J., Scheerer, H. & Solzbacher, C.
Book titleIndividuelle Förderung multipler Begabungen: Fachbezogene Forder- und Förderkonzepte
Page range105-112
PublisherLIT Verlag
Place of publicationBerlin
Title of seriesBegabungsforschung
Volume of series13
StatusPublished
Release year2012
Language in which the publication is writtenGerman
Conference“Individuelle Förderung multipler Begabungen”, Münster, Germany
KeywordsOffene Aufgabenfelder; Begabungsförderung; Mathematik; Außerschulische Förderung

Authors from the University of Münster

Ehrlich, Nadine
Professorship of didactics of mathematics with the focus on inclusion (Prof. Nührenbörger)