„Das ist doch Modulo-Rechnen, oder?“ - Ein erprobtes Aufgabenfeld für Sechst- und Siebtklässlerinnen und -klässler zum Rechnen mit Resten im Münsteraner Projekt „Mathe für kleine Asse“

Ehrlich, N.

Research article in edited proceedings (conference)

Details about the publication

PublisherFischer, C.; Fischer-Ontrup, C.; Käpnick, F., Mönks, F. J., Scheerer, H. & Solzbacher, C.
Book titleIndividuelle Förderung multipler Begabungen: Fachbezogene Forder- und Förderkonzepte
Page range105-112
Publishing companyLIT Verlag
Place of publicationBerlin
Title of seriesBegabungsforschung
Volume of series13
StatusPublished
Release year2012
Language in which the publication is writtenGerman
Conference“Individuelle Förderung multipler Begabungen”, Münster, Germany
KeywordsOffene Aufgabenfelder; Begabungsförderung; Mathematik; Außerschulische Förderung

Authors from the University of Münster

Ehrlich, Nadine
Professorship of didactics of mathematics with the focus on inclusion (Prof. Nührenbörger)