Berufliche Orientierung aus institutioneller Perspektive – ein Konzept zur Begleitung individueller Schulentwicklung

Driesel-Lange, Katja; Klein, Jerusha; Richter, Ina; Nienkötter, Meike; Häming, Stephan; Weyland, Ulrike

Research article (journal) | Peer reviewed

Details about the publication

JournalErziehung & Unterricht Österreichische pädagogische Zeitschrift
Volume175
Issue3-4
Page range268-275
StatusPublished
Release year2025
Language in which the publication is writtenGerman
KeywordsBerufliche Orientierung; Schulentwicklung

Authors from the University of Münster

Driesel-Lange, Katja
Professorship of Educational Science with Specialisation in Career Orientation (Prof. Driesel-Lange)
Häming, Stephan
Professorship of Educational Science with Specialisation in Career Orientation (Prof. Driesel-Lange)
Klein, Jerusha
Professorship of Educational Science with Specialisation in Career Orientation (Prof. Driesel-Lange)
Nienkötter, Meike
Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Berufspädagogik (Prof. Weyland)
Richter, Ina
Professorship of Educational Science with Specialisation in Career Orientation (Prof. Driesel-Lange)
Weyland, Ulrike
Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Berufspädagogik (Prof. Weyland)