Inklusionsorientierte Anteile in der ersten Phase der biologiedidaktischen Lehrkräftebildung gestalten und verankern. Ergebnisse einer Round-Table Diskussion

Fränekl, S.; Heuckmann, B; Ferreira González, L.; Sterken, M.; Wilken, S.; Basten, M.

Research article (book contribution) | Peer reviewed

Abstract

Details about the publication

EditorsSchaal, S.; Lude, A.; Krell, M.; Kremer, K.
Book titleLehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik 11
Page range41-54
PublisherStudienverlag
Place of publicationInnsbruck
StatusPublished
Release year2025
KeywordsUnsicherheit; Risiko; Simulation; Gesundheitsbildung; Wissenschaftsreflexion; Biologie; Medizin

Authors from the University of Münster

Heuckmann, Benedikt
Professorship of didactics of biology (Prof. Heuckmann)
Wilken, Sarah
Professorship of didactics of biology (Prof. Heuckmann)
Center for Biology Education (ZDB)

Projects the publication originates from

Duration: 01/09/2023 - 31/08/2025
Funded by: MKW - Landesweite Digitalisierungsoffensive der Hochschulen - Förderlinie: OER-CONTENT.NRW
Type of project: Participation in other joint projects