Treffen von Annahmen beim Bearbeiten offener Modellierungsaufgaben mit mündlichem bzw. Schriftlichem Nacherzählen der Aufgabensituation als Verstehensstrategie

Surel, A.; Greefrath, G.

Research article in edited proceedings (conference) | Peer reviewed

Abstract

Details about the publication

PublisherEbers, P.; Rösken, F.; Barzel, B.; Büchter, A.; Schacht, F.; Scherer, P.
Book titleBeiträge zum Mathematikunterricht 2024
Page range1401-1404
Publishing companyVerlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Place of publicationMünster
StatusPublished
Release year2024
Language in which the publication is writtenGerman
Conference57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Essen, Germany
DOI10.17877/DE290R-24946
KeywordsModellieren; Nacherzählen

Authors from the University of Münster

Greefrath, Gilbert
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)
Surel, Anna
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)