
Academic Education | |
| since 2021 | Promotionsstudium in Didaktik der Mathematik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
| 2018 - 2021 | Studium im Master of Education Mathematik und Philosophie/Praktische Philosophie für Gymnasien und Gesamtschulen an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
| 2013 - 2018 | Studium im Zwei-Fach-Bachelor Mathematik und Philosophie an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
Work Experience | |
| since 2021 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
Surel, A.; Greefrath, G. (2024) In: Ebers, P.; Rösken, F.; Barzel, B.; Büchter, A.; Schacht, F.; Scherer, P.
(eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024, 1401-1404. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. doi:10.17877/DE290R-24946 Research article in edited proceedings (conference) | Published | |
Surel, Anna; Meyer, Marlena (2023) In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, 1453-1453. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. doi:10.17877/DE290R-23354 Abstract in edited proceedings (conference) | Published | |
Surel, Anna; Greefrath, Gilbert (2023) In: Drijvers, P.; Csapodi, C.; Palmér, H.; Gosztonyi, K.; Kónya, E. (eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 1353-1360. Budapest: / Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME. Research article in edited proceedings (conference) | Peer reviewed | Published | |
Written engagement with modelling task situations as a strategy to enhance the comprehension process Surel, Anna (2022) In: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti (eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME12), 1-2. Bozen-Bolzano: Selbstverlag / Eigenverlag. Research article in edited proceedings (conference) | Peer reviewed | Published |
| Treffen von Annahmen beim Bearbeiten offener Modellierungsaufgaben mit mündlichem bzw. schriftlichem Nacherzählen der Aufgabensituation als Verstehensstrategie Surel, Anna; Greefrath, Gilbert (07/03/2024) 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Essen Type of talk: scientific talk | |
| Written and spoken retelling of the task situation as
a strategy for understanding open modelling tasks Surel, Anna; Greefrath, Gilbert (12/09/2023) The 21st International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA21), Awaji Island Type of talk: scientific talk | |
| The influence of retelling the task situation on
making assumptions when working on
mathematical modelling tasks with missing data Surel, Anna; Greefrath, Gilbert (11/07/2023) Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Eötvös-Loránd-Universität, Budapest Type of talk: scientific talk | |
| Einfluss des Nacherzählens einer Aufgabensituation auf den Bearbeitungsprozess von Modellierungsaufgaben Surel, Anna; Meyer, Marlena (30/08/2022) 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am Main Type of talk: scientific talk |