Gade, Kathrin; Busse, Vera (2025) In: Pädagogik, 2025(09), 16-19. doi:10.3262/PAED2509016 Research article (journal) | Peer reviewed | Published | |
Gade, Kathrin; Busse, Vera (2025) In: McElvany, N.; König, S.; Schaufelberger, R.; Becker, M.; Gaspard, H.; Heppt, B.; Naumann, A. (eds.), Bildungsprozesse und Kompetenzentwicklung im Kontext sprachlicher
und sozialer Heterogenität, 216-234. Weinheim: Beltz Juventa. Research article (book contribution) | Peer reviewed | Published | |
Gade, Kathrin; Graham, Steve; Busse, Vera (2024) In: Next Generation Literacies Conference: Social Participation in Linguistically Diverse Societies, Hamburg, Germany. Poster | Peer reviewed | Published |
Schreibförderung mit digitalen Tools: Inwieweit profitieren auch Lernende mit geringen literalen Vorkenntnissen? Gade, Kathrin; Graham, Steve; Busse, Vera (29/09/2025) Tagung „Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten“ , Potsdam Type of talk: scientific talk | |
Schreiben am Tablet: Ergebnisse aus dem Grundschul-Projekt KommSchreib! Gade, Kathrin; Graham, Steve; Busse, Vera (22/09/2025) AEPF-Tagung 2025 „Veränderte Bildung – Veränderte Bildungsforschung?“, Essen Type of talk: scientific talk | |
Enhancing writing quality and motivation in digital cooperative learning settings Gade, Kathrin; Graham, Steve; Busse, Vera (10/03/2025) 2nd ELN Literacy Summit, Köln Type of talk: scientific talk | |
Fostering writing development in primary education with digital tools Gade, Kathrin; Graham, Steve; Busse, Vera (05/03/2025) Individualization in Language Education, Hamburg Type of talk: scientific talk | |
Digitale Schreibförderung im Ganztag an Grundschulen: Erste Ergebnisse aus dem KommSchreib!-Projekt Gade, Kathrin; Graham, Steve; Busse, Vera (01/10/2024) Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung gestalten, Potsdam Type of talk: scientific talk |