Academic Education | |
10/2001 - 05/2007 | Studium der Psychologie an der Universität Osnabrück (Titel der Diplomarbeit: „Training gegen das Aufschieben von Arbeitsaufgaben: Entwicklung, Durchführung und Evaluation“) |
Work Experience | |
04/2013 - 08/2018 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin in der Arbeitseinheit „Psychologie der Bildung und Erziehung“, Abteilung für Psychologie, Universität Bielefeld |
04/2017 - 09/2017 | Vertretung der W2-Professur Pädagogische Psychologie an der Justus-Liebig-Universität Gießen |
05/2013 | Promotion zum Dr. phil. an der Universität Bielefeld (Titel: Akademische Prokrastination: Eine qualitative und quantitative Untersuchung von Gründen und Konsequenzen) |
03/2012 - 03/2013 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin im BMBF-Projekt „Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements“, Arbeitseinheit „Pädagogische Psychologie“, Abteilung für Psychologie, Universität Bielefeld |
02/2009 - 02/2012 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin im BMBF-Projekt „Prokrastination im Hochschulkontext: Ein Programm zur differentiellen Diagnose und individualisierten Intervention“, Arbeitseinheit „Psychologie der Bildung und Erziehung“, Abteilung für Psychologie, Universität Bielefeld |
08/2007 - 01/2009 | Beraterin im kölner institut für managementberatung, Köln |
Functions and Memberships | |
since 2013 | Gutachterin: British Journal of Educational Psychology; Diagnostica; Educational Psychology; Educational Psychology Review; Journal of Educational Psychology; Learning and Individual Differences; Metacognition and Learning; Psychology; Studies in Higher Education; Zeitschrift für Empirische Hochschulforschung; Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie; Zeitschrift für Erziehungswissenschaft |
Appointments | |
09/2018 | Offer to a Professorship for Pädagogische Psychologie (W2) , University of Münster (accepted) |
Trautner, M.; Grunschel, C.; Schwinger, M. (2025) In: Educational Psychology Review, 37, 44. doi:10.1007/s10648-025-10019-1 Research article (journal) | Peer reviewed | Published | |
Ehlert, M.; Grunschel, C.; Koehler, F. (2025) In: Educational Psychology Review, 37, 69. doi:10.1007/s10648-025-10048-w Research article (journal) | Peer reviewed | Published | |
Gadosey, C. K.; Turhan, D.; Wenker, T.; Kegel, L. S.; Bobe, J.; Thomas, L.; Buhlmann, U.; Fries, S.; Grunschel, C. (2024) In: Current Psychology, 43, 31476-31494. doi:10.1007/s12144-024-06719-6 Research article (journal) | Peer reviewed | Published | |
Kegel, Lena S.; Scheunemann, Anne; Turhan, Derya; Grunschel, Carola (2024) In: Breetzke, Jonas; Bohndick, Carla (eds.), Relevanz, Nutzen und Wert des Studiums - Neue Perspektiven aus Forschung und Praxis, 287-314. Münster: Waxmann. doi:10.31244/9783830998440 Research article (book contribution) | Peer reviewed | Published | |
Bachmann, O., Grunschel, C. & Fries, S. (2024) In: Frontiers in Psychology, 15, 1404767. doi:10.3389/fpsyg.2024.1404767 Research article (journal) | Peer reviewed | Published |
Duration: 01/12/2022 - 31/12/2024 Funded by: Uni Münster-internal funding - Topical Programmes Type of project: Internally at the University of Münster funded project | |
Duration: 01/08/2021 - 31/07/2024 | 2nd Funding period Funded by: Federal Ministry of Research, Technology and Space Type of project: Participation in federally funded joint project | |
Duration: 01/03/2017 - 29/02/2020 Type of project: Project carried out outside the University of Münster | |
Duration: 01/10/2014 - 30/09/2018 Type of project: Own resources project |
Relationships between exam-related expectations of success and subjective task value with procrastination and exam performance Wolch. L., Kegel, L. S., Grunschel, C. (30/09/2025) 20. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Jena Type of talk: scientific talk | |
Academic self-concept and sense of belonging: How their level and variability relate to academic success Kegel, L. S., Kulp, M., Grunschel, C. (30/09/2025) 20. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Jena Type of talk: scientific talk | |
Symposium: Indicators of academic success and their social and motivational determinants Zimmermann, J.; Gunschel, C. (30/09/2025) 20. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Jena Type of talk: scientific talk | |
Academic self-concept and academic procrastination among students: Their inter- and intra-individual interrelationship over the course of study Kulp, M.; Scheunemann, A.; Wenker, T.; Bäulke, L.; Dresel, M.; Fries, S.; Leutner, D.; Wirth, J.; Grunschel, C. (29/09/2025) 20. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Jena Type of talk: scientific talk | |
Level and variability of affective state during exam preparation: correlations with personality traits and academic self-concept
Kegel, L. S., Wloch, L., Grunschel, C. (22/09/2025) 18. Arbeitstagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik, Kassel Type of talk: scientific talk |