PD Dr. habil. Jens Woelke, M.A.

Current affiliations

  • Institute Communication Studies

Curriculum Vitae (CV)

  • Empirische Forschungsmethoden
  • Organisationskommunikation / Werbung
  • TV-Programmforschung
  • Rezeptions- und Wirkungsforschung

Academic Education

since 06/2002Promotion an der Verhaltens- und Sozialwissenchaftlichen Fakultät, Friedrich-Schiller-Universität Jena
04/1992 - 07/1991Magisterstudium in Publizistik- und Kommunikationswissenschaft mit Nebenfächern Teilgebiete des Rechts und Politologie

Work Experience

since 05/2009Wissenschaftlicher Mitarbeiter/Akademischer Rat, WWU Münster
10/2002 - 04/2009Universitätsassistent, Universität Salzburg
10/2006 - 02/2007Gastdozent, Universität Fribourg
04/2005 - 07/2005Gastprofessor, UdK Berlin
03/1998 - 09/2002Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Friedrich-Schiller-Universität Jena
10/1997 - 02/1998Wissenschaftlicher Mitarbeiter, TU Ilmenau

Publications

Woelke J, Pelzer E (2020)
In: Van den Bulck J, Ewoldsen D R, Mares M-L, Scharrer E. (eds.), The International Encyclopedia of Media Psychology. Hoboken: John Wiley & Sons.
Type of Publication: Research article (book contribution)
Borchers N, Woelke J (2020)
In: Communications, 45(3)
Type of Publication: Research article (journal)
Pelzer E, Woelke J (2017)
In: Matthes J (eds.), The International Encyclopedia of Communication Research Methods. New York: John Wiley & Sons.
Type of Publication: Research article (book contribution)
Woelke J, Pelzer E (2017)
In: Matthes Jörg (eds.), The International Encyclopedia of Communication Research Methods. John Wiley & Sons.
Type of Publication: Research article (book contribution)
Woelke, J., Marcinkowski, F. (2016)
In: von Rimscha, B. (eds.), Methodische Zugänge zur Erforschung von Medienstrukturen, Medienorganisationen und Medienstrategien. (no publisher available).
Type of Publication: Research article (book contribution)
Show all publications

Projects

Duration: 10/01/2012 - 31/05/2012
Funded by: Other international Organisations
Type of project: Individual project
Duration: 01/02/2011 - 31/03/2012
Funded by: Other international Organisations
Type of project: Individual project
Duration: 01/04/2010 - 31/10/2010
Funded by: Other international Organisations
Type of project: Individual project
Duration: 11/12/2008 - 31/03/2010
Funded by: Other international Organisations
Type of project: Individual project
Duration: 01/01/2008 - 30/09/2008
Type of project: Own resources project
Show all projects

Talks

Digitale Kommunikationspraxis als Herausforderung für Medienforschung: Zur Rezeptions- und Wirkungsanalyse digitaler Medien
Janzik, Robin; Woelke, Jens (24/09/2019)
"Datafizierte Gesellschaft: Praktiken, Prozesse und Folgen der Datafizierung": Eine interdisziplinäre Tagung des…, Bonn
Type of talk: scientific talk

Prizes

ImPact Award 2000 für Werbung und Fernsehen
Awarded by: IP Deutschland GmbH
Award given to: Woelke, Jens
Date of awarding: 01/01/1999
Type of distinction: Best publication award
Förderpreis für herausragende Magisterarbeiten
Awarded by: Freie Universität Berlin, Institut für Publizistik
Award given to: Woelke, Jens
Date of awarding: 01/01/1998
Type of distinction: Research award or other distinction