
Academic Education | |
| since 09/2022 | Promotionsstudium in der Didaktik der Mathematik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
| 04/2020 - 08/2022 | Studium im Master of Education Mathematik und Geographie für Gymnasien und Gesamtschulen an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
| 10/2016 - 03/2020 | Studium im Zwei-Fach-Bachelor Mathematik und Geographie an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
Work Experience | |
| since 09/2022 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster |
| 10/2020 - 08/2022 | Studentische Hilfskraft am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der WWU Münster |
Meyer, Marlena; Greefrath, Gilbert (2025) In: Bosch M; Bolondi G; Carreira S; Spagnolo C; Gaidoschik M (eds.), Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), 1-8. Bozen-Bolzano: / Free University Bozen-Bolzano and ERME. Research article in edited proceedings (conference) | Peer reviewed | Published | |
Meyer, Marlena; Greefrath, Gilbert (2024) In: Ebers, P.; Rösken, F.; Barzel, B.; Büchter, A.; Schacht, F.; Scherer, P. (eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024, 1127-1130. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. doi:10.17877/DE290R-24755 Research article in edited proceedings (conference) | Published | |
Surel, Anna; Meyer, Marlena (2023) In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, 1453-1453. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. doi:10.17877/DE290R-23354 Abstract in edited proceedings (conference) | Published | |
Meyer, Marlena; Greefrath, Gilbert (2023) In: Drijvers, Paul; Csapodi, Csaba; Palmér, Hanna; Gosztonyi, Katalin; Kónya, Eszter (eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of European Society for Research in Mathematics Education, 1295-1296. Budapest: / Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME. Research article in edited proceedings (conference) | Peer reviewed | Published |
Duration: 01/08/2024 - 31/07/2026 | 5th Funding period Funded by: Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen – Wissenschaftliche Einrichtung der Länder an der Humboldt-Universität zu Berlin e.V. Type of project: Individual project | |
Duration: 01/08/2022 - 31/07/2024 | 4th Funding period Funded by: Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen – Wissenschaftliche Einrichtung der Länder an der Humboldt-Universität zu Berlin e.V. Type of project: Individual project |
| How students’ knowledge of benchmarks influences their process of solving Fermi problems Meyer, Marlena (13/08/2025) The 22nd International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA22) , Linköping Type of talk: scientific talk | |
| Student‘s use of benchmarks in the process of solving Fermi problems Meyer, Marlena (05/02/2025) 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bozen-Bolzano Type of talk: scientific talk | |
| Stützpunktvorstellungen von Schüler:innen bei der Bearbeitung von Fermi-Aufgaben Meyer, Marlena (05/03/2024) 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Essen Type of talk: scientific talk | |
| Students' measurement estimation skills and their relation to the process of solving Fermi problems Meyer, Marlena (13/07/2023) Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest Type of talk: scientific talk |