| Address: | Servatiiplatz 9 48143 Münster Germany |
Düsing, K.; van den Bogaert, V.; Brandt, M.; Bruckermann, T.; Greving, H.; Harms, U.; Kimmerle, J.; Lewanzik, D.; Schumann, A.; Thomas, J.; Wirth, J. In: Wenzeln, A.; Schmäing, T. (eds.), Außerschulisches Lernen in der naturwissenschaftlichen Bildung - Eine multiperspektive Betrachtung . Springer Nature. Research article (book contribution) | Peer reviewed | accepted / in press (not yet published) | |
Düsing, K. (2025) In: Research in Science Education, 2025. doi:10.1007/s11165-025-10231-7 Research article (journal) | Peer reviewed | Published | |
Düsing, K.; Schneeweiß, N. (2024) In: Grospietsch, F.; Heuckmann, B. (eds.), Biosphäre Mysterys. Rätselhafte Wege der Gesundheitsbildung, 27-32. Berlin: Cornelsen Verlag. Research article (book contribution) | Peer reviewed | Published | |
Düsing, K.; Röllig, K.; Scholz, C.; Voigt, C. C. (2024) In: Unterricht Biologie, 499, 15-20. Non-scientific contribution (journal) | Published | |
Halkiew, Daniel (2021) In: Völschow, Yvette; Kunze, Katrin; Gattwinkel, Tatjana (eds.), Reflexion und Beratung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Beiträge zur Professionalisierung in der Aus- und Fortbildung von Lehrkräften, 237-255. Verlag Barbara Budrich. Research article (book contribution) | Peer reviewed | Published |
Duration: 09/05/2023 - 09/05/2023 Funded by: Staatskanzlei des Landes Nordrhein-Westfalen Type of project: Scientific Event | |
Duration: 12/02/2023 - 25/02/2023 Funded by: City of Münster Type of project: Individual project | |
Duration: 01/12/2022 - 31/12/2026 Funded by: Ministerium für Schule und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen, Universitäre Zentren für Lehrerbildung in NRW Type of project: Individual project | |
Duration: 30/04/2022 - 09/05/2022 Funded by: Staatskanzlei des Landes Nordrhein-Westfalen Type of project: Individual project | |
Duration: 01/11/2020 - 31/12/2021 Funded by: Bezirksregierung Münster Type of project: Individual project |
| Einblicke in echte Forschungsprozesse - Förderung von Erkenntnisgewinnungskompetenzen durch Videos mit authentischen Fällen Düsing, K. (03/05/2025) 115. MNU-Bundeskongress, Ruhr-Universität Bochum Type of talk: practical talk | |
| Naturwissenschaftliche Forschung in Videos erlebbar machen – ein Beispiel aus der Fledermausforschung Düsing, K.; van den Bogaert, V.; Brandt, M.; Bruckermann, T.; Greving, H.; Harms, U.; Lewanzik, L.; Schumann, A.; Thomas, J.; Voigt, C. C (13/04/2025) 16. Tagung des Bundesfachausschusses Fledermausschutz im NABU, Berlin Type of talk: scientific talk | |
| Bridging disciplinary and school science - Videos with authentic cases for addressing scientific reasoning competencies and epistemic beliefs – a science… Harms, U.; Düsing, K. (12/12/2024) Leibniz Research Network “Stem cells and organoids", Online-Meeting Type of talk: scientific talk | |
| Entwicklung und Evaluation von Lernvideos mit authentischen Fällen zur Förderung von wissenschaftlichem Denken und Wissenschaftsverständnis im Rahmen des VideT… Düsing K.; Bruckermann, T.; Harms, U. (05/12/2024) Forschungskolloquium der Didaktik-Abteilungen, IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Kiel Type of talk: scientific talk | |
| Wie vermittelt man nicht nur Forschungsergebnisse, sondern auch ein Verständnis des Forschungsprozesses? Düsing, K. (15/11/2024) Workshop im Rahmen der Transferwerkstatt des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (Innofo-Camp), Bonn Type of talk: scientific talk |