Akademische Ausbildung | |
10/2009 - 07/2013 | Promotion (Dr. Phil.) in Psychologie, WWU Münster |
10/2003 - 01/2009 | Diplomstudium der Psychologie an der Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg |
02/2007 - 04/2007 | Forschungspraktikum an der University of Portsmouth, UK |
09/2005 - 06/2006 | Studium der Psychologie an der University of Exeter, UK (Erasmusprogramm) |
Berufliche Stationen | |
seit 08/2009 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin (im DFG-geförderten SPP1409 Wissenschaft und Öffentlichkeit), WWU Münster |
08/2004 - 04/2009 | Studentische Hilfskraft, Psychologisches Institut, Universität Heidelberg, AE Allgemeine Psychologie |
Stadtler M, Scharrer L, Bromme R (2020) In: Reading Research Quarterly, 55(4) Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Scharrer, L., Stadtler, M., Bromme, R. (2019) In: Learning and Instruction, 63 Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Scharrer L, Stadtler M, Bromme R (2019) In: Applied Cognitive Psychology, 33(6) Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) | |
Bromme, R., Stadtler, M., & Scharrer, L. (2018) In: Braasch J. L. G., Bråten I., & McCrudden M. T. (Hrsg.), Handbook of multiple source use. (kein Verlag angegeben). Art der Publikation: Forschungsartikel (Buchbeitrag) | |
Stadtler, M., Winter, S., Scharrer, L., Thomm, E., Krämer, N. & Bromme,
R. (2017) In: Psychologische Rundschau, 68(3) Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift) |
Information easiness and prior beliefs influence evaluation of scientific online information Scharrer L, Bromme R, Stadtler M (15.08.2021) Paper presented within the Symposium "Is this credible information?" Investigations on the Evaluation of Scientific…, 2021 (virtual) Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction, (EARLI) Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
What is a good source? How a scientific source’s characteristics shape laypersons’ evaluation of source and claim credibility Scharrer L, Thomm E, Stadtler M, Bromme R (15.08.2021) Paper presented at the Annual Meeting of the Society for Text and Discourse (ST&D), virtual Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
Does belief-consistency moderate the easiness effect? Evidence from two studies on the issues of GM food and vaccination. Scharrer, L., Bromme, R., Urbisch, F., Heppe, S., Föllinger, T. & Stadtler, M. (16.01.2020) workshop on MULTIPLE DOCUMENTLITERACY, University of Valencia, Spain Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
Knowing your Limits? Source Evaluation does not Override the Persuasiveness of
Information Easiness Scharrer, L.;Stadtler, M.; Bromme, R. (15.08.2019) 18th Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction EARLI), Aachen, Germany Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag | |
Distinguishing Science and Ethics: Ethical Bias Affects the Evaluation of Evidence
Related to Socio-Scientific Issues Scharrer, L, Stadtler, M., Bromme, R. (06.04.2019) Annual Meeting of the American Educational Research Association, Toronto, Canada Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag |
Why Ask an Expert if it’s that Simple? The Easiness Effect of Science Popularization Promovend*in: Scharrer, Lisa | Betreuer*innen: Bromme, Rainer; Richter, Tobias; Stadtler, Marc Zeitraum: 01.10.2009 - 04.07.2013 Promotionsverfahren erfolgt(e) an: Promotionsverfahren an der Universität Münster |