System Design Choice in the Sharing Economy: How Different Institutional Logics Drive Consumer Perception and Consumers’ Intention to Use Sharing Systems

Clemens, Valentin; Sabel, Christopher Albert; Foege, Johan Nils; Nüesch, Stephan

Research article (journal) | Peer reviewed

Details about the publication

JournalSchmalenbach Journal of Business Research (SBUR)
Volume74
Page range201-234
StatusPublished
Release year2022
Language in which the publication is writtenEnglish
DOI10.1007/s41471-022-00133-z
KeywordsSystem; Design Choice; Sharing Economy

Authors from the University of Münster

Clemens, Valentin
Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Unternehmensführung (Prof. Nüesch)
Foege, Johann Nils
Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Unternehmensführung (Prof. Nüesch)
Professorship for Innovation, Strategy and Organization (Prof. Foege)
Nüesch, Stephan
Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Unternehmensführung (Prof. Nüesch)
Sabel, Christopher Albert
Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Unternehmensführung (Prof. Nüesch)