Untersuchung zur Integration von Kontextwissen bei der Interpretation statistischer Informationen: Eine qualitative Studie unter Dritt- und Viertklässler*innenOpen Access

Birk, Lisa

Research article in edited proceedings (conference)

Details about the publication

EditorsSteinweg, Anna Susanne
Book titleWas ist wichtig?: Perspektiven auf den Mathematikunterricht in der Grundschule (Volume 14)
Page range84-87
PublisherUniversity of Bamberg Press
Place of publicationBamberg
Title of seriesMathematikdidaktik Grundschule
StatusPublished
Release year2025
Language in which the publication is writtenGerman
ConferenceHerbsttagung des Arbeitskreises Grundschule der GDM, 14.-16.11.2025, Kiel, Germany
ISBN978-3-98989-074-9
DOI10.20378/irb-110986
KeywordsStatistikdidaktik; Kontextwissen; Dateninterpretation

Authors from the University of Münster

Birk, Lisa
Professorship of didactics of mathematics with the focus on primary education (Prof. Frischemeier)