Zeitintensiv aber lernförderlich? Zusammenhang zwischen intensiver Bearbeitung von Lernvideos und Lernerfolg im Flipped Classroom

Bintz, G.; Kellermeyer, C.; Frye, L.; Dutke, S.

Research article (book contribution) | Peer reviewed

Details about the publication

PublisherKrämer, M.; Imhof, M.
Book titlePsychologiedidaktik und Evaluation
Page range197-204
Publishing companyShaker Verlag
Place of publicationDüren
Edition15
StatusPublished
Release year2024
ISBN978-3-8440-9673-6
Link to the full texthttps://www.researchgate.net/profile/Michaela-Stratmann/publication/385777134_Zwischen_narzisstischer_Bewunderung_und_Rivalitat_-_Wer_studiert_Psychologie/links/6734d9354a70511f071dd163/Zwischen-narzisstischer-Bewunderung-und-Rivalitaet-Wer-studiert-Psychologie.pdf#page=207
KeywordsFlipped Classroom; Inverted Learning; Lehrmethoden

Authors from the University of Münster

Dutke, Stephan
Professorship of Psychology of Learning in Education and Instruction (Prof. Dutke)