教育方法学は「教育の学習化」にどう応答するか ― ドイツ教授学との対話 ―Wie setzt sich die Didaktik mit der “Learnification of Education” auseinander? – Ein Dialog mit Ewald Terhart. [Wie setzt sich die Didaktik mit der “Learnification of Education” auseinander? – Ein Dialog mit Ewald Terhart. ]

Miamoto, Y., Terhart, E., Hisada, T., Matsuda, M. & Kuma, S.

Research article (journal) | Peer reviewed

Details about the publication

JournalBulletin of Graduate School of Education
Volume188
Page range1-13
Article number1
StatusPublished
Release year2025 (21/03/2025)
Language in which the publication is writtenJapanese
DOI10.18926/bgeou/68409
Link to the full texthttp://escholarship.lib.okayama-u.ac.jp/en/list/nii_types/Departmental%20Bulletin%20Paper/item/68409
KeywordsDidaktik; Learnification; Biesta; teaching

Authors from the University of Münster

Terhart, Ewald
Institute of Educational Sciences (IfE)