Theorie der Schulseelsorge. Eine multiperspektivische Studie zur Schulseelsorge als System struktureller Kopplung und Form der Kommunikation des Evangeliums in der Schule

Basic data of the habilitation procedure

Habilitation procedure finished atHabilitation procedure at University of Münster
Period of timeto 01/02/2017
Statuscompleted
Venia Legendi für das FachReligionspädagogik
Awarding facultyDepartment 01 - Protestant Theology
List of all reviewing / mentoring personsGrethlein, Christian; Roser, Traugott

Habilitand*in an der Universität Münster

Lienau, Anna-Katharina
Professur für Praktische Theologie mit dem Schwerpunkt Religionspädagogik (Prof. Grethlein)

Supervision / Review at the University of Münster

Grethlein, Christian
Professur für Praktische Theologie mit dem Schwerpunkt Religionspädagogik (Prof. Grethlein)
Roser, Traugott
Professorship of Practical theology with a focus on homiletics, liturgy, pastoral care and church leadership (Prof. Roser)

Publications resulting from the habilitation procedure

Lienau, Anna-Katharina (2019)
In: Böhme Thomas, Wittmann-Stasch Bettina (eds.), Wir sind so frei - Schulseelsorge und ihr Profil (Schnittstelle Schule 7)Münster(kein Verlag angegeben).
Research article (book contribution)
Lienau Anna-Katharina (2017)
In: ((Bitte Journal prüfen))2017(4).
Research article (journal)
Lienau Anna-Katharina (2017)
LeipzigEvangelische Verlagsanstalt.
Thesis (doctoral or post-doctoral)