Zur (Re-)Konzeptualisierung praktischer pädagogischer Reflexion anhand von Unterrichtsnachgesprächen im Kontext der zweiten Phase der Lehrer_innenbildung

Basic data of the doctoral examination procedure

Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster
Period of time01/04/2017 - 13/05/2022
Statusin progress
CandidateKüper-Tamayar, Judith
Doctoral subjectErziehungswissenschaft
Doctoral degreeDr. phil.
Awarded byDepartment 06 - Education and Social Studies
SupervisorsBellmann, Johannes; Herzmann, Petra
ReviewersBellmann, Johannes; Herzmann, Petra

Promovend*in an der Universität Münster

Küper-Tamayar, Judith
Institute of Educational Sciences (IfE)

Supervision at the University of Münster

Bellmann, Johannes
Professur für Allgemeine Erziehungswissenschaft (Prof. Bellmann)

Publications resulting from doctoral examination procedure

Küper, Judith (2024)
In: Gräf, Anne; Helling, Simon; Losch, Daniel; Polcik, Thassilo; Rojahn, Pia; Wendland, Sebastian (eds.), Fragmentierung in der Lehrkräftebildung. Das Lehramtsstudium im Spannungsfeld von Professionsorientierung, Bildungstheorie und (Fach-)WissenschaftBaden-BadenNomos.
Research article (book contribution)