Zur (Re-)Konzeptualisierung praktischer pädagogischer Reflexion anhand von Unterrichtsnachgesprächen im Kontext der zweiten Phase der Lehrer_innenbildung

Basic data of the doctoral examination procedure

Doctoral examination procedure finished at: Doctoral examination procedure at University of Münster
Period of time01/04/2017 - 13/05/2022
Statusin progress
CandidateKüper, Judith
Doctoral subjectErziehungswissenschaft
Doctoral degreeDr. phil.
Awarded byDepartment 06 - Education and Social Studies
SupervisorsBellmann, Johannes; Herzmann, Petra
ReviewersBellmann, Johannes; Herzmann, Petra

Promovend*in an der Universität Münster

Küper, Judith
Institute of Educational Sciences (IfE)

Supervision at the University of Münster

Bellmann, Johannes
Professur für Allgemeine Erziehungswissenschaft (Prof. Bellmann)

Publications resulting from doctoral examination procedure

Küper, Judith (2024)
In: Gräf, Anne; Helling, Simon; Losch, Daniel; Polcik, Thassilo; Rojahn, Pia; Wendland, Sebastian (eds.), Fragmentierung in der Lehrkräftebildung. Das Lehramtsstudium im Spannungsfeld von Professionsorientierung, Bildungstheorie und (Fach-)Wissenschaft. Baden-Baden: Nomos.
Type of Publication: Research article (book contribution)