Using Brunswik’s lens model to identify and reduce teacher biases in the informal assessment of student motivation

Beck, J., Dutke, S., & Utesch, T.

Sonstige wissenschaftliche Veröffentlichung | Peer reviewed

Zusammenfassung

In educational sciences, it is well-known that teachers are rather good in judging their students’ performance informally (e.g., r = .63, Südkamp et al., 2012). However, teachers often judge other people’s cognitive-emotional characteristics less accurately than their learning performance and competence. For example, students’ motivation is judged with an accuracy ranging between .14 < r

Details zur Publikation

StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2021
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
Link zum Volltexthttps://brunswiksociety.org/wp-content/uploads/2022/06/2021news.pdf
Stichwörterlens model; motivation; teacher judgments

Autor*innen der Universität Münster

Beck, Jan Ulrich
Professur für Lernpsychologische Voraussetzungen für Erziehung und Unterricht (Prof. Dutke)
Dutke, Stephan
Professur für Lernpsychologische Voraussetzungen für Erziehung und Unterricht (Prof. Dutke)
Utesch, Till Onno Friedrich
Juniorprofessur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Schulpädagogik: Pädagogische Diagnostik und Potenzialentwicklung (Prof. Utesch)