Adoption of Social Media for Internal Usage in a Global Enterprise

Stieglitz Stefan, Schallenmüller Siegfried, Meske Christian

Forschungsartikel in Sammelband (Konferenz) | Peer reviewed

Zusammenfassung

The articles provides a case study of a social media adoption process in a multinational enterprise. Moreover, a framework of social media adoption is presented and discussed. Based on interviews with decision-makers we identify success factors and best practices.

Details zur Publikation

Herausgeber*innenIEEE Computer Society
Seitenbereich1483-1488
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2013 (25.03.2013)
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
KonferenzIEEE 27th International Conference on Advanced Information Networking and Applications (AINA), Barcelona, Spain, undefined
Stichwörtersocial media; adoption; global; life cycle; network effects

Autor*innen der Universität Münster

Meske, Christian
Forschungsgruppe Kommunikations- und Kollaborationsmanagement (KUK)
Schallenmüller, Siegfried
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Interorganisationssysteme (Prof. Klein) (IOS)
Stieglitz, Stefan
Forschungsgruppe Kommunikations- und Kollaborationsmanagement (KUK)