Augmenting Analytical CRM Strategies with Social BI

Beverungen Daniel, Eggert Mathias, Voigt Matthias, Rosemann Michael

Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewed

Zusammenfassung

Large communities built around social media on the Internet offer an opportunity to augment analytical customer relationship management (CRM) strategies. The purpose of this paper is to provide direction to advance the conceptual design of business intelligence (BI) systems for implementing CRM strategies. After introducing social CRM and social BI as emerging fields of research, we match CRM strategies with a re-engineered conceptual data model of Facebook in order to illustrate the strategic value of these data. Subsequently, we design a multi-dimensional data model for social BI and demonstrate its applicability by designing management reports in a retail scenario. Building on the service blueprinting framework, we propose a structured research agenda for the emerging field of social BI.

Details zur Publikation

Jahrgang / Bandnr. / Volume4
Ausgabe / Heftnr. / Issue3
Seitenbereich32-49
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2013
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
DOI10.4018/ijbir.2013070103
StichwörterBusiness Intelligence; Social Business Intelligence; CRM Strategies; Online Social Network; Service Blueprinting

Autor*innen der Universität Münster

Beverungen, Daniel
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)
Eggert, Mathias
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)
Rosemann, Michael
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)
Voigt, Matthias
Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik und Informationsmanagement (Prof. Becker) (IS)