Audience Tuning and Audience Design: A specific adaptation?

Thon F M, Jucks R

Abstract in Online-Sammlung (Konferenz) | Peer reviewed

Zusammenfassung

Combining psycholinguistic and social psychological research the current study contributes to the debate on audience adaptation during language production. By varying the valence and source of information available to a speaker a critical test for audience specific adaptation was conducted. Results indicate that participants (N = 88) used any information available when describing a target, whether it stemmed from the interlocutor or not. Implications for theory and language use will be discussed.

Details zur Publikation

StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2014 (06.08.2014)
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
Konferenz24rd Annual Meeting of the Society for Text & Discourse, Chicago, IL, USA, undefined

Autor*innen der Universität Münster

Jucks, Regina
Professur für Sozialpsychologische Grundlagen von Erziehung und Unterricht (Prof. Jucks)
Thon, Franziska
DFG-Graduiertenkolleg - Vertrauen und Kommunikation in einer digitalisierten Welt (GRK 1712)