Subtitling in Passive and Active Use in L3-Dutch Teaching in German Schools and Its Potential for Incidental Vocabulary Acquisition

Urbanek, L.; De Vogelaer, G.

Forschungsartikel (Buchbeitrag) | Peer reviewed

Details zur Publikation

Herausgeber*innenPattemore, A.; Gesa, F.
BuchtitelForeign Language Learning from Audiovisual Input: The Role of Original Version Television
Seitenbereich39-67
VerlagSpringer Nature
ErscheinungsortCham
Titel der ReiheEducational Linguistics
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2025
Sprache, in der die Publikation verfasst istEnglisch
DOI10.1007/978-3-031-91001-2_3
StichwörterAudiovisual Input; Translation; Subtitles; Foreign Language Learning; Dutch; Involvement Load; Vocabulary Acquisition

Autor*innen der Universität Münster

De Vogelaer, Gunther
Professur für Niederländische Sprachwissenschaft (Prof. De Vogelaer)
Urbanek, Lukas
Institut für Niederländische Philologie