Counteracting Disinformation among Young People. Psychometric Properties of the Disinformation Bystander Intervention Model Scale, Demographic Differences, and Associations with Empathy

Wachs, S; Kops, M; Mateos-Pérez, E; Gámez-Guadix, M

Forschungsartikel (Zeitschrift) | Peer reviewed

Details zur Publikation

FachzeitschriftComputers in Human Behavior Reports
Jahrgang / Bandnr. / Volume18
Artikelnummer100671
StatusVeröffentlicht
Veröffentlichungsjahr2025
DOI10.1016/j.chbr.2025.100671
Stichwörterdisinformation; fake news; psychometric properties; adolescents; validation; empathy

Autor*innen der Universität Münster

Kops, Maxime Jaqueline
Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Digitalisierung in pädagogischen Handlungsfeldern (Prof. Wachs)
Wachs, Sebastian
Professur für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Digitalisierung in pädagogischen Handlungsfeldern (Prof. Wachs)