JunProf. Dr. Gregory Poarch, PhD

Für die Person sind keine aktuellen Zugehörigkeiten bekannt. Die Person ist nicht mehr an der Universität aktiv.

Curriculum Vitae (CV)

  • Bilingual First Language Acquisition

Akademische Ausbildung

2007 - 2012PhD, Psycholinguistics, Behavioural Science Institute, Faculty of Social Sciences, Radboud University Nijmegen, The Netherlands
1997 - 2001M.A. Sports Science, English Linguistics, and Economics; Technical University of Darmstadt, Germany

Berufliche Stationen

seit 05/2015Assistant Professor English Linguistics, Department of English Linguistics, University of Münster
10/2013 - 04/2015Assistant Professor English Linguistics, Department of English Linguistics, University of Tübingen
01/2013 - 10/2013Postdoctoral Researcher, Cognitive Development Lab, Department of Psychology, York University Toronto
10/2003 - 12/2012English Lecturer, Institute for English and American Studies, Goethe University Frankfurt

Funktionen und Mitgliedschaften

seit 2015Association for Psychological Science (APS)
seit 2015European Society for Cognitive Psychology (ESCOP)
seit 2015Graduate School ‘Empirical and Applied Linguistics’ University of Münster (EAL)
seit 2014International Association for the Study of Child Language (IASCL)
seit 2003International Association of Multilingualism (IAM)

Publikationen

De Vogelaer G, Fanta J, Poarch G, Schimke S, Urbanek L (2020)
In: De Vogelaer, G, Koster D, Leuschner T (Hrsg.), German and Dutch in Contrast: Synchronic, Diachronic and Psycholinguistic Perspectives. Berlin/Boston: De Gruyter.
Art der Publikation: Forschungsartikel (Buchbeitrag)
Poarch G, Vanhove J, Berthele R (2019)
In: International Journal of Bilingualism, 23(2)
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Poarch GJ, Krott A (2019)
In: Behavioral Sciences, 9
Art der Publikation: Forschungsartikel (Zeitschrift)
Poarch GJ, Van Hell JG (2019)
In: Sekerina I, Valian V, Spradlin L (Hrsg.), Bilingualism, Executive Function, and Beyond: Questions and Insights [Studies in Bilingualism 57]. Amsterdam: John Benjamins.
Art der Publikation: Forschungsartikel (Buchbeitrag)
Kopeckova R, Poarch GJ (2019)
In: Putjata G, Danilovich Y (Hrsg.), Sprachliche Vielfalt im Unterricht: Fachdidaktische Perspektiven auf Lehre und Forschung im DaZ-Modul. VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Art der Publikation: Forschungsartikel (Buchbeitrag)
Alle Publikationen anzeigen

Projekte

Laufzeit: 01.10.2017 - 08.09.2018
Gefördert durch: DFG - Internationale wissenschaftliche Veranstaltungen
Art des Projekts: Wissenschaftliche Veranstaltung

Vorträge

Cross-language activation in German-English bilingual children.
Poarch, GJ (18.12.2018)
Conference on Multilingualism – COM 2018, University of Ghent
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
The effects of language balance and proficiency in Turkish-German bilingual children on their cognitive development
Poarch GJ, Voss K (18.09.2018)
51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Goethe University, Frankfurt, Germany
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Mapping novel words into the mental lexicon: Evidence from L2 and L3 learners of English
Poarch GJ, Schröder M (13.09.2018)
11th International Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism, University of Lisbon, Lisbon, Portugal
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Learning a gender system in a closely related language: German learners' production and perception of Dutch gender
De Vogelaer G, Poarch GJ, Schimke S, Urbanek L, Fanta J (07.09.2018)
EuroSLA 28, WWU Münster, Germany
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Learning a gender system in a closely related language: German learners' production and perception of Dutch gender
De Vogelaer, Gunther; Poarch, Greg; Schimke, Sarah; Urbanek, Lukas; Fanta, Johanna (07.09.2018)
EuroSLA 28, Universität Münster, Münster
Art des Vortrags: wissenschaftlicher Vortrag
Alle Vorträge anzeigen