Mathematisches Modellieren mit digitalen Werkzeugen im Lehr-Lern-Labor-Seminar: Empirische Ergebnisse zur Förderung kognitiver Aspekte der bereichsspezifischen professionellen Diagnosekompetenz

Quarder, J.; Greefrath, G.

Research article (book contribution) | Peer reviewed

Details about the publication

PublisherKürten, R.; Greefrath, G.; Hammann, M.
Book titleDigitale Medien in Lehr-Lern-Laboren: Innovative Lehrformate in der Lehrkräftebildung zum Umgang mit Diversität und Inklusion
Page range111-129
Publishing companyWaxmann
Place of publicationMünster
StatusPublished
Release year2024
Language in which the publication is writtenGerman
ISBN978-3-8309-4836-0
DOI10.31244/9783830998365
KeywordsModellieren, Lehr-Lern-Labor

Authors from the University of Münster

Greefrath, Gilbert
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)
Quarder, Jascha
Professorship of Mathematics Didactics with a focus on secondary schools (Prof. Greefrath)